MS Windows
briani 27239
Defragmentering
Fra : Mic. Nielsen

Dato : 07-04-02 21:21

Hvorfor vil den indbyggene diskfragmentering i win98 ikke køre... den når lige på 1% og starter derefter forfra...i mange timer, kan
det være en ødelagt fil, og i givet fald hvilken.

--

\!/
(@@)

Med venlig hilsen

Michael Nielsen

Fra : ha

Dato : 07-04-02 21:25

Kør defragmentering fra fejlsikker tilstand.

mvh
ha

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-02 21:29

"Mic. Nielsen" <michael@nielsen.tdcadsl.dk> writes:

> Hvorfor vil den indbyggene diskfragmentering i win98 ikke køre... den når lige på 1% og starter derefter forfra...i mange timer, kan
> det være en ødelagt fil, og i givet fald hvilken.

Der må ikke være andre programmer i gang på disken imens.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mic. Nielsen

Dato : 07-04-02 22:31

Dette hjalp desværre ikke !!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-02 22:35

"Mic. Nielsen" <michael@nielsen.tdcadsl.dk> writes:

> Dette hjalp desværre ikke !!

Slet ikke. Ingen små dimser nede i taskbaren, heller.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mic. Nielsen

Dato : 08-04-02 13:10

Hvad mener du med små dimser ??
Måske har min virusscanner kørt i baggrunden !!!

Fra : ha

Dato : 08-04-02 13:30

> Hvad mener du med små dimser ??
> Måske har min virusscanner kørt i baggrunden !!!

ikoner for forskellige kørende programmer vist
i systray (ved siden af uret).
Prøv at ctrl+alt+delete og luk alle programmer
på nær systray og explorer.
Start defragm. og se om det så kører.

mvh
ha

Fra : Morten

Dato : 08-04-02 17:11

> Hvorfor vil den indbyggene diskfragmentering i win98 ikke køre... den når lige på 1% og starter derefter forfra...i mange
timer, kan
> det være en ødelagt fil, og i givet fald hvilken.

Hvis det ikke hjælper at køre fra fejlsikret eller at lukke alle
kørende programmer som foreslået, kan du måske med fordel
rydde ud i c:\windows\temp-mappen. Er den blevet for stor,
kan det give problemer med en defragmentering.
Er det mere end et par dage siden, du sidst installerede noget,
kan du slette med hård hånd.

Mvh.
Morten