mangler lidt vejledning
Fra : Zero-Cool

Dato : 07-04-02 19:44

hej alle sammen
ved ikke rigtig om det her er det rigtig sted at spørge så hvis det ikke er
må i undskylde

men jeg står og overvejer at købe ny processor og bundkort
og den processor jeg har kig på er en Amd Athlon palomino xp pr 1700
(1466mhz) socket a
jeg er så lidt i tvivl om hvad bundkort jeg skal købe
da jeg vil beholde de ram jeg køre med pc133
så er spørgsmålet vilket af dem jeg kan bruge med min ram og vilke der
understøtter den cpu
skal liges siges jeg helst vil have et asus da jeg syntes de har en kanon
service
er der nogen der kan hjælpe mig her?
+ hvad skal jeg bruge af blæser skal være god og gør ikke noget den er
rimmelig lydløs

på forhånd tak

Fra : Henrik

Dato : 07-04-02 20:57

Hvis du godt kan lide at lege med overclocking så gå efter et Abit der er
der masser af indstilingsmuligheder + at de stopper ikke så hurtigt med at
komme med bios og driver opdateringer som Asus gør.

Henrik

Fra : Martin K

Dato : 08-04-02 09:52

Zero-Cool wrote:
> [...]
> kanon service
> er der nogen der kan hjælpe mig her?
> + hvad skal jeg bruge af blæser skal være god og gør ikke noget den er

Så ville jeg klart gå efter et Asus A7A266-E. Dette har jeg selv og kører
med en AMD Atlon 1700+, 256 mb sd-ram mv. Dette mobo kan *klart* anbefales!
Det er det bedste bundkort jeg nogen sinde har haft. Der er både plads til
DDR og SD-ram, hvis du på et tidspunkt får lyst til at skifte ramtype...
Inden for Asus til AMD XP procesorer må man kalde den en 'best buy'

Her skal du så være opmærksom på at gigantkølere a la Thermaltake Silent
Viking ikke kan være på denne bundkort, der er simpelthen ikke plads. Jeg
har derfor købt en CoolerMaster DP5-6I11A. Den køler fint nok.... Jeg er
bestemt tilfreds!

--
Martin K

Fra : Zero-Cool

Dato : 08-04-02 14:26

Hej Martin
mange tak for dit svar nu har jeg noget at gå efter
så skal der nye stumper i puteren