AOpen AX59pro med AMD K6/2 350 , fejl unde~
Fra : Aksel Odgaard Peders~

Dato : 07-04-02 19:17

Når jeg slukker computeren kommer følgende meddelelse på blå skærm:
Alvorlig undtagelsestilstand 0E ved 0028:C00051EF i VXD VMM(01) + 000041EF.
Styresystem er Win 98. Jeg har prøvet at skiftet skærm, tastatur og
styresystem til Win ME, intet hjalp. Under Win ME er der dog ingen blå
skærm, men en sort uden tekst. Sidst har jeg forsøgt at opgradere Bios fra
ver. 1.10 til ver. 2.35, stadig uden held. Kan nogen hjælpe mig, inden jeg
giver op?
mvh Aksel

Fra : \(7000\)Lars

Dato : 07-04-02 19:30

prøv at bytte dine ram rundt

Fra : Aksel Odgaard Peders~

Dato : 12-04-02 20:41

Det er forsøgt, samme resultat.
(7000)Lars <BOoH@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8q34m$cmv$1@news.cybercity.dk...

Fra : Aksel Odgaard Peders~

Dato : 12-04-02 21:05

Jeg har lidt besvær med at svare rigtigt, nu prøver jeg igen:
Lars: RAM er skiftet uden resultat.
Bachelor: KunWin ME og grafikkort indtil videre.
Christian Mygind: Du er sikkert inde på noget rigtigt. Først forsøgte jeg at
sætte opløsningen ned på Matros G200 uden resultat. Nu har jeg lige skiftet
til et S3 PCI grafikkort, og så kører alt som det skal! - Måske skal jeg
prøve at finde en anden driver til Matros kortet ?? - foreløbig tak for
hjælpen, mvh Aksel

Aksel Odgaard Pedersen <akselop@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb737ff$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-02 21:44

> [...]
> til et S3 PCI grafikkort, og så kører alt som det skal! - Måske skal jeg
> prøve at finde en anden driver til Matros kortet ?? - foreløbig tak for

S3, når du har et Matrox? Frygtelig tanke
Microsoft kender fejlen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q253241

Særligt kombinationen Gx00 og SB Live kort kan være en prøvelse (been
there!) - svaret er (som du selv angiver) at finde den rette driver. Det er
_IKKE_ nødvendigvis den nyeste, der er bedst (det var det ikke i MIT
tilfælde).

Mere læsning til natbordet:
http://the-it-mercenary.com/forums/Windows98/posts/373.html

Det sker selv for italienere:
http://www.pcbox.it/quesitirisolti/schedemadri/installazionedrivermatroxecra
shschedamadre.html

God fornøjelse!

/Chr

Fra : Aksel Odgaard Peders~

Dato : 13-04-02 19:57

Christian Mygind <mygind(a)c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb74694$0$16229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
er
> _IKKE_ nødvendigvis den nyeste, der er bedst (det var det ikke i MIT

Det er heller ikke meningen at lade S3 sidde i, men den er meget god til
fejlfinding.
Det var ganske rigtigt driveren til Matrox G200, som tilsyneladende var for
ny! Jeg skiftede til en unified driver og nu kører alt som det skal.
tusind tak for hjælpen, over and out - Aksel

Fra : Bachelor

Dato : 07-04-02 22:07

Aksel Odgaard Pedersen wrote:
> [...]
> 000041EF. Styresystem er Win 98. Jeg har prøvet at skiftet skærm,
> tastatur og styresystem til Win ME, intet hjalp.

Har du noget Symantec (Norton) antiviurs eller lignende kørende ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-02 16:49

> [...]
> Når jeg slukker computeren kommer følgende meddelelse på blå skærm:
> Alvorlig undtagelsestilstand 0E ved 0028:C00051EF i VXD VMM(01) +
[cut]

Hvilket grafikkort har du? Et Matrox G400?

/Chr