Kongelig rustvognskusk på pension i Valleb~
Fra : Lars Skovvang Larsen

Dato : 07-04-02 18:27

Kære gruppe

Jeg er stødt på en pensioneret kongelig rustvognskusk, som jeg måske er i
familie med.
Han var gårdmandssøn fra Vallebo, Fakse sogn.
Han kommer tilbage til sin fødeby, da han er midt i 50´erne som enkemand og
pensionist og gifter sig så med en gårdmandsenke. Sammen med hende lever han
så ca. 25 år sammen med som indsiddere på en gård.

Jeg kan godt regne ud, at han må have kørt nogle ture fra København til
Roskilde; men havad lavede sådan en kusk ellers?

Hans hed Lars Henrichsen og var født i 1769 i Vallebo, Fakse sogn.
- og så havde han fået tilnavnet Kirchhoff!

MVH
Lars Skovvang Larsen, Fakse

Fra : dannebrog

Dato : 10-04-02 07:45

Prøv den Kgl. Civilliste på Rigsarkivet. Jeg kan ikke lige huske, hvornår
den begynder, men du kan finde opl. om den på www.ra.sa.dk i en af dets
foldere, som er lagt på nettet - den hedder netop den Kgl. Civilliste.

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug