Fugning af dæk??
Fra : Vagn Schultz

Dato : 07-04-02 16:31

Jeg er efterhånden færdig med at fjerne den gamle gummi i nådderne i mit
lærketræsdæk. Den nye gummi der skal ilægges koster en halv sejlbåd når man
køber den på 300 ml tuber, men den fås også i "pølser" á 600 ml til kun 7 kr
mere end 300 ml!! Men hvordan får man den fra tuben ned i nådden? Man kan
ikke umiddelbart bruge en fugepistol.
Er der evt. en der kan hjælpe med dette og måske oven i købet svare på hvor
meget jeg skal beregne at bruge?
Hilsen Vagn

--

/]
/ ]\

Fra : ZuluZapper

Dato : 07-04-02 18:02

flot imponerende hilsen
Gunnar Jeppe

<KLIP>

Fra : Ole

Dato : 07-04-02 20:42

Den letteste måde er at investere i en fugepistol til tuber, ellers kan man
sikkert leje en i et byggemarked, da de fleste hnndværkere bruger den type.

--
Hilsen Ole

Mail to: o.n.l@mail.dk -de tre z'er fjernes.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-04-02 23:57

> [...]
> ikke umiddelbart bruge en fugepistol.
> Er der evt. en der kan hjælpe med dette og måske oven i købet svare på

Du kan godt genbruge nogle tuber, men det er lidt besværgligt. Hvor
brede/dybe er dine nåder? Det kan godt lade sig gøre at spartle det i.

Du skal nok beregne 300 ml til ca. 2-3 meter. Det er ikke til at sige
præcist. Husk at prime ordentligt, ellers holder det ikke. Hvad er det for
et produkt, du bruger?

Claus

Fra : Fly

Dato : 11-04-02 18:58

Hej Vagn!

Find en lokal tømrer, tag en pose pilsnere eller en flaske vin med, og du
kan låne en fugepistol til disse patroner. De er også meget bedre at arbejde
med = der kommer kun fugemasse ud, når du trykker på håndtaget, og ikke den
klassiske med at der kommer 5-10 cm ekstra (hvis man glemme at trykke på den
der lille låsetap).

Er du til endnu mere komfort, så prøv at finde en af de gutter, som ikke
laver andet end at fuge. Dér har jeg set dem elektriske, og så tror jeg det
pludselig bliver nemt at fuge, når det er ret lange fuger du skal lave.
--

Peter Fly
(Please move the monkey from my address)

"Vagn Schultz" <vasch@post.cybercity.dk> skrev:

(klip)Men hvordan får man den fra tuben ned i nådden? Man kan ikke
umiddelbart bruge en fugepistol.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-04-02 07:45

--> Find en lokal tømrer, tag en pose pilsnere eller en flaske vin med, og
du
> kan låne en fugepistol til disse patroner. De er også meget bedre at
arbejde

Det er ikke almindelige patroner, han mener, men derimod poser. De er
dobbelt så store som almindelige fugepatroner og ligner nærmest en
spegepølse. De kan ikke bruges sammen med almindelige fugepistoler

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-04-02 08:57

> [...]
det
> pludselig bliver nemt at fuge, når det er ret lange fuger du skal lave.

Det kan man desværre ikke være sikker på. Jeg har fugepistoler til både el
og trykluft. Problemet med, at der kommer mere ud end ønsket, opstår, når
man fuger tynde fuger med en elastisk /luftig fugemasse. Den lille åbning i
tuden gør, at massen bliver lettere komprimeret, og når så massen
ekspanderer kommer der så mere ud, end ønsket. Det kan selv den bedste
fugepistol ikke gøre noget ved..

Claus