MS Windows
briani 27239
diskdefragmentering
Fra : C A

Dato : 07-04-02 16:31

Er der nogen der kender hvilke parametre de forskellige
defragmenteringsprogrammer bruger når de arbejder.

Det undre mig at programmerne ikke er enige om hvordan det skal gøres. Det
kan man se hvis man først prøver at bruge den indbyggede i windows og
derefter fx bruge nortor speed disk eller O&O defrag 2000.

Kan man ligefrem tale om at den ene er bedre end den anden og i så fald
hvorfor?

Hilsen C A

Fra : Asix

Dato : 07-04-02 16:34

Jeg har faktisk overvejet det samme!

Asix

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-04-02 18:13

"C A" <mail@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derefter fx bruge nortor speed disk eller O&O defrag 2000.
>
> Kan man ligefrem tale om at den ene er bedre end den anden og i så fald

ja Diskepper5.0 og Norton "Speedisk" er i vært fald ikke enig
om hvordan det skal gøres.

noget jeg ikke fatter, er hvorfor der ikke er nogen Defrag programmer
der ved hvordan eks. windowsXP starter op, og ligger alle de filer xp
skal bruge for at starte op, i starten af hardisken og i den rækkefølge som
xp skal bruge dem.

i nogen af de bedere defrag programmer kan man selv bestemme
hvilket filer der skal ligge først og sidst, så er der nogen måde
hvor på man kan få at vide,hvilket filer xp bruger til at starte på ?

Jan Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 08-04-02 17:39

C A skrev:

> Det undre mig at programmerne ikke er enige om hvordan det skal
> gøres.

Også her. I det hele taget undrer det mig hvor elendigt de fleste
defragmenteringsprogrammer er til at defragmentere i WinXP og Win2000.
Jeg har rodet lidt med O&O her på det sidste og prøvede i går med
VoptXP, men igen af dem er jeg tilfredse med. Når de har kørt er der
lige så store gabende huller som der altid har været. Jeg kan heller
ikke få nogen af dem til at placere sidefilen først på drevet så nu har
jeg kylet det hele ud og bruger det indbyggede defragmenteringsprogram
i WinXP. Den melder for det meste at drevet ikke behøver at blive
defragmenteret og så har man jo ikke det at tænke på.

Madsen.