Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film optaget med Olympus C700
Fra : Aage Pedersen

Dato : 07-04-02 15:41

Kan film optaget med Olympus 700 (QuickTime Movie) konverteres til
MPEG-fil ?
Det jeg er ude efter er, at filmen kan ses med Windows Media Player og ikke
nødvendigvis med QuickTime,
Kan et filmklip komprimeres ?
Det vil glæde mig hvis nogen vil svare mig på disse 2 spørgsmål.
Hilsen Aage

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-04-02 19:30

"Aage Pedersen" skrev
> [...]
> MPEG-fil ?
> Det jeg er ude efter er, at filmen kan ses med Windows Media Player og

Er der ikke et vidioe-diteringsprogram med til Olympus'en?
"Normalt" vil et lille program som Arcsoft Videoimpression
følge med på Olympus cd'en. Det kan gemme som MPEG2
eller AVI efter behag.
MPEG er sådan set en komprimeret fil, skal den
komprimeres yderligere, skal du ha' fat i et program
der kan ændre filen til MPEG4 (DivX) som vist p.t.
er den kraftigeste form for komprimering i øjeblikket.

vh

Peter Schrøder

Fra : Aage Pedersen

Dato : 08-04-02 06:33

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan ændre filen til MPEG4 (DivX) som vist p.t.
> er den kraftigeste form for komprimering i øjeblikket.

Tak for dit svar, jeg forstår at jeg
mangler dette Editerings-program som jeg må se at få fat på.
Hilsen Aage