hvor hurtig cpu kan jeg bruge
Fra : Kim Madsen

Dato : 07-04-02 15:28

Jeg har en Fujitsu med et MB-8500TVX bundkort og en cpu på 150 MZh. så er
mit spørgsmål, hvor hurtig en cpu kan jeg sætte i, den manual jeg har viser
max 200 MZh, men er det ikke fordi at på det tidspunkt min pc blev solgt var
hastigheden ikke højre.
Venlig Hilsen Kim

Fra : mc

Dato : 07-04-02 21:48

Det kan være at du kan smide en størrer CPU i hvis du opdatere din bios, men
ellers må du nok regne med de 200 Mhz !!

Mc

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-02 13:03

"mc" <bugtrup@FUCKSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være at du kan smide en størrer CPU i hvis du opdatere din bios,

Sludder! Det er et fænomen, der gælder moderne bundkort.

Dette bundkort understøtter op til 200 mhz cpu'er:
http://sos-hardware.windowstothemax.com/biostar/8500/TVX/MB-8500TVXcpu.htm
dog med de begrænsning, der nævnes.
Du kan _måske_ fuppe multiplieren til 233 men det er ikke givet.
Årsagen til dette maksimum på 200 mhz ligger i bundkortets arkitektur, ikke
i "kendte cpu'er", da kortet blev lavet. For at kunne køre hurtigere Socket
7-cpu'er (K6-2'ere) skulle dit kort kunne køre dual-voltage med lavere
spændinger, end det kan. Dette kan, på nogen bundkort, "omgåes" med en
madex-adapter, der løser dette problem, så maskinen kan presses op imod de
400 mhz - men denne løsning er næppe investeringen værd.
En 200 mhz (kan købes brugt for ~100 kr) og en masse RAM (du kan køre op til
128 mb på dit kort) vil nok være en bedre løsning: smider du et Voodoo2-kort
oveni ender du med en maskine, der faktisk kan spille
Half-Life/Counterstrike!

/Chr

Fra : Bachelor

Dato : 07-04-02 22:02

Kim Madsen wrote:
> [...]
> jeg har viser max 200 MZh, men er det ikke fordi at på det tidspunkt
> min pc blev solgt var hastigheden ikke højre.

Nej, det har nærmere noget med dit chipset og spændingsmuligheder
på bundkortet at gøre.
Ligner nedenstående noget ?
http://www.divine.nl/products/biostar/mb/pentium/tvx/8500tvx-support.htm

Fra : Kim Madsen

Dato : 09-04-02 07:27

Jeg siger mange tak for svarene, jeg er blevet lidt kloger syntes jeg