Radio igår. - DR Klassisk. Hvad var det.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-04-02 13:36

Jeg kom tilfældig vis til at slå over på en anden kanal end de
sædvanlige igår da jeg var ude at køre. !

Lørdag inden kl. 16. Jeg mener at det var ca. 15.40 - 16 jeg hørte noget
musik jeg gerne vil genfinde.
Det var rigtigt godt.

Ihvertfald startede Bolero kl 16. (Kan jeg se i programoversigten) Og
det var før det.
Jeg skal nævne at jeg kørte i Sønderjylland, på motorvejen v. Kolding -
Haderslev.
Frekvensen var 100,6 eller 100,9 MHz.

Det lød som en symfoni af Beethoven eller Mozart. Mener jeg. Måske
nyere. Men meget inspireret af dem, mener jeg.
Dog kan jeg ikke se af programoversigten se at det er tilfældet...!

Iflg. radioprogrammet kl. 15 - 16: Radio Underholdnings Orkestret.
Kuhlau, Wagner, Riisager.

Det lød ikke som Radio Underholdnings Orkestret. Synes jeg ikke.
Hvis det var, spillede de rigtigt godt. Der var mange musikere, såvidt
jeg kunne høre.

Eller var det virkelig Riisager.?
Iflg. programmet skulle det være musik med trompet. Det var det IKKE.

Hvis du kan svare mig vil jeg være taknemmelig.!

Mvh. Jørgen

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-04-02 13:48

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message
[snip spørgsmål om musik på dr klassisk]

Måske har du større chance for at få svar i dk.kultur.musik.klassisk, hvor
der nok er flere som interesserer sig for den genre. Det ser ikke ud til, at
DR klassisk har en decideret playliste - eller også kan jeg bare ikke finde
den. Derudover kan du prøve at kontakte DR's lytterservice, som til tider
kan være behjælpelige med at opspore musik - særligt, når du kender
tidspunktet.

Mvh

Nikolaj

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-04-02 13:59

nikolaj borg wrote:

> [...]
> den. Derudover kan du prøve at kontakte DR's lytterservice, som til tider
> kan være behjælpelige med at opspore musik - særligt, når du kender

Tak for det. Jeg kendte ikke gruppen.

Mvh. Jørgen