MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Er jeg den eneste??
Fra : søren christensen

Dato : 07-04-02 12:38

Hej!

Nu har jeg prøvet XP pro i 14 dage nu og jeg må sige at jeg har endnu aldrig
har haft et mere ustabilt system siden det blev installeret! Mit Win ME var
mere stabilt. Problemet er jeg af og til får en blå skærm med meddelelsen at
der er fejl i en fil men står der noget om hvilken?? Niks... Andre gange
fryser den pludselig uden nogen grund selv nå igen andre programmer kører...
ikke nok med det, så i ny og næ sluger den alle min resourcer selv når den
lige er startet op... Mit system er en Duron 750 med 256mb ram og nvidia med
detonator driver for XP.
Er jeg den eneste der overvejer at nedgradere?

Mvh Søren C

Fra : Martin T.

Dato : 07-04-02 14:10

"søren christensen" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
med
> detonator driver for XP.
> Er jeg den eneste der overvejer at nedgradere?

Alle 3 maskiner hjemme hos mig har jeg opgraderet til XP Pro og det kører
klippestabilt på alle 3 computere.

Computer 1:
Athlon 1333@1533, Soyo Dragon Plus!, 512Mb DDR-Ram, Radeon 8500, 80Gb,
Audigy, 3Com, SCSI...

Computer 2:
Athlon 1200@1300, Asus A7V133, 512Mb SD-Ram, Geforce 256DDR, 70Gb, Live!,
3Com, SCSI...

Computer 3:
Athon 1000@750, Asus A7V, 448Mb SD-Ram, Matrox G400, 27Gb, Live!, 3Com,
SCSI...

Har du installeret fra bunden eller har du opgraderet gennem ME?

Det kunne også lyde som hardware fejl.

Mvh. Martin

Fra : Leony

Dato : 07-04-02 14:20

"søren christensen" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kører...
> ikke nok med det, så i ny og næ sluger den alle min resourcer selv når den

Prøv at installere det igen, ingen opgradering. Lav en ren installation.

> lige er startet op... Mit system er en Duron 750 med 256mb ram og nvidia
med
> detonator driver for XP.

Detonatordriverne er vist nok kendt for at skabe visse problemer, prøv med
en anden version.

> Er jeg den eneste der overvejer at nedgradere?

Jeg gør i hvert fald ikke. Det ville være dumt når man har investeret 700 kr
i nyt styresystem.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-04-02 22:42

> Detonatordriverne er vist nok kendt for at skabe visse problemer, prøv med
> en anden version.

Jeg har med succes brugt detonator version 23.11 på flere pc.er med xp.
Nogle af de nyere har jeg også hørt omtalt skulle give problemer.
Derudover kan man vel gå ud fra, at han har undersøgt om der er hardware
problemer under egenskaber for Denne computer?

Kurt

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 09-04-02 11:59

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message

> [...]
> Derudover kan man vel gå ud fra, at han har undersøgt om der er hardware
> problemer under egenskaber for Denne computer?

Jeg har problemer med Nvidias nyeste driver til mit GeForce 256 kort... Den
opfører sig på samme måde som Søren beskrev....
Jeg har installeret den nyeste og nu går den "kun" ned en gang i timen -
tidligere var det hvert 2 minut!

Lars Bo Wassini (http://www.wassini.dk)
Billeder fra Fyn : http://www.fynbilleder.dk

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 09-04-02 17:41

Måske man skulle overveje at køre uden detonator men
min kammerat har de samme problemer på en næsten identisk maskine... men han
kører uden detonator... Kan det skyldes bundkortet? og i så fald hvordan
finder jeg ud af om det er det?
Hardwaren burde være kombitibelt for windows har ikke brokket sig over det
da det blev installeret...
Mvh Søren C

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 10-04-02 15:30

"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
han
> kører uden detonator... Kan det skyldes bundkortet? og i så fald hvordan

Tja! Da jeg købte mit grafikkort (Asus GeForce256) for nogle år siden var
w2k lige kommet frem, og der gik over ½ år, før driverne var stabile....
Samme problem! Derefter kørte det godt i lang tid, indtil jeg installerede
XP, og nu har jeg åbenbart de samme problemer med driverne igen....

Overvejer seriøst at få et nyt grafikkort, men ikke af GeForce-typen... (Men
ender det nok med alligevel - skal jo spille *GG*)