Da jeg ikke har kunnet få skidtet til at fungere, sendte jeg en email til
support@dlink.dk.
Der kom vedl. autosvar tilbage, hvori der var en link, til en nyere
firmware, end hvad jeg ellers havde kunnet finde. ( V. 2.01 )
- (håber at nogen kan bruge den ! )
Imidlertid har det ikke hjulpet på mit problem !
Jeg har dog fået isoleret problemet til, at jeg KAN åbne for port 21 (FTP)
men ikke for nogen andre ! - men se min mail til
dlink, hvor hele beskrivelsen er !
Er der nogen der har nogen gode ideer ?
Mvh.
Ivan K.
---------------------------- email til dlink herunder ----- og længere ned
autosvar fra dlink ----------------
Jeg har for et par uger siden købt en DI-804 router hos telebutikken i
ballerup. Jeg har tilsluttet til mit
cable-modem, og min ethernetswitch, og der er fint hul igennem !
Der er imidlertid 1 problem, som jeg ikke har kunnet løse ! - Jeg kan ikke
få forb. til min www/web-server fra internettet ( TCP port 80)
Der ER hul igennem til min FTP server ( TCP port 21). - jeg har lavet de
samme øvelser med http serveren, som med ftp serveren, mht.
konfigurering i webinterfacet.
Jeg har opdateret firm-waren til 2.00b7, da jeg tænkte at det måske kunne
hjælpe, men det kunne det ikke !
Jeg har prøvet at lave filter/firewall regler, der kunne åbne for port 80 -
det lykkedes ikke ! - og
jeg har prøvet at åbne for port 443 (https) - det lykkedes heller ikke ! -
jeg HAR rebootet routeren efter hver ændring ! - og
jeg har prøvet "restore default settings" - det hjalp ikke.
Jeg har brugt web-interfacet til at konfigurere med !
Jeg har en fast ip : 62.61.143.164
Det ser ud som om jeg ikke kan åbne andre porte end 21 ............
Jeg har testet via en anden forbindelse, via modem, OG via
www.grc.com
Hvad skal jeg gøre ? - jeg skal gøre opmærksom på at "serveren" kun er
tilgængelig, når der "arbejdes" på maskinen. Maskinen
kører altså ikke i døgndrift.
Mvh. og su.
-------------------------------------------------------------------------sva
r fra dlink herunder-----------------------
Vi takker for din mail, og vil finde et svare dig hurtigst muligt.
Vi har dog samlet en liste med de oftest stillede spørgsmål også kaldet
FAQ (Frequent Asked Questions) på vores web.
Nedenfor er der en liste over produkter typer: IP-gateway, Netkort, Print
servere, Wireless accesspoint,Switche , ISDN routere og operativ systemer.
Generel support side:
http://www.dlink.co.uk/support.asp
Ip gateway
http://www.dlink.co.uk/products/di-701/di-701_faq.html
For at sætte Di-804 op kan du bruge denne link
http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=53
Husk at slukke for dit ADSL modem hvis du har haft en computer direkte på
ADSL modem (for at cleare den IP adresse der har været brugt)
Manual til Di-804:
http://www.dlink.se/support/techdocs/Manual_V.02.pdf
Software opgradering til di-804
http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=51
Netkort:
http://www.dlink.co.uk/products/dfe-530tx/dfe-530tx_tech.html
Print servere:
http://www.dlink.co.uk/products/dp-101/dp-101_faq.html
http://www.dlink.co.uk/products/dp-101/dp-101_tech.html
Hvis du bruger PS-admin så husk IPX protokollen skal være installeret ellers
brug arp -s kommandoen
Wireless access point:
http://www.dlink.co.uk/products/dwl-1000ap/dwl-1000ap_faq.html
Manualen ligger i pdf-format og finder du på :
http://www.dlink.co.uk/products/dwl-1000ap/installDWL1000ap.html
Isdn router:
http://www.dlink.co.uk/products/di-206/di-206_tech.html
Switche:
Ofte stillede spørgsmål på en 1005d finder du på:
http://www.dlink.co.uk/products/des-1005d/des-1005d_faq.html
Manualen ligger i pdf-format og finder du på :
http://www.dlink.co.uk/products/des-1005d/des-1005d_man.pdf
For operativ systemerne er der drivere:
Support for Windows 2000
http://www.dlink.co.uk/support/win2k_supp.html
Support for Me:
http://www.dlink.co.uk/support/winme_supp.html
Support for Linux:
http://www.dlink.co.uk/support/linux_supp.html
Support for XP
http://support.dlink.com/#
En del af vores produkter manualer er under opdatering til XP og i mellem
tiden bedes i venligst benytter Windows 2000 beskrivelserne da de er
sammenfaldende.
Defekte D-Link produkter skal sendes direkte til D-Link Danmark A/S. Dette
er for at gøre ekspeditionstiden så kort som muligt. SE proceduren på
http://www.dlink.dk/rmaold.htm
Husk at vedlæg navn, email adresse og telefon nr. så vi evt kan kontakte og
følge op på dine spørgsmål.
Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at
kontakte os igen.
Med venlig hilsen,
D-Link Danmark A/S
Support Tlf: 70 26 90 40
Presale Tlf: (+45) 43 96 90 40
Fax: (+45) 43 42 43 47
Web:
http://www.dlink.dk
Driver download:
http://www.dlink.co.uk/support.asp
Reparations service:
http://www.dlink.dk/support.htm