Download max-hastighed i praksis
Fra : JH

Dato : 07-04-02 09:46

Håber det er den rigtige gruppe.
Ellers så spark mig videre.

Har lige fået ADSL forbindelse 265/128
og downloader med 25-27kb, hvilket
jo må siges at være flot.

Jeg kom til, at tænke på, hvad er den
er den højeste "real-life" hastighed man
kan downloade med fra de forskellige sider.

Det jeg mener er: Hvis jeg nu opgraderede til
en 2048/1024, vil jeg så kunne downloade
med 2000 kb i praksis.

Håber jeg har udtrykt mig klart nok

Vh JH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 10:06

"JH" <jyhj@eurosport.com> wrote in message
> Håber det er den rigtige gruppe.
> Ellers så spark mig videre.
>
> Har lige fået ADSL forbindelse 265/128
> og downloader med 25-27kb, hvilket
> jo må siges at være flot.

Det er nu 256 down du sikert har. Men ellers er det da fint...

Dog er der flere heldige TDC kunder, er er oppe og runde 34 KB/s grundet en
hemmelig datakanal.

Men 256 er fint til 27 KB/s

> [...]
> kan downloade med fra de forskellige sider.
>
> Det jeg mener er: Hvis jeg nu opgraderede til
> en 2048/1024, vil jeg så kunne downloade

Der er altid begrænsninger i nettet. Ikke alle servere kan levere data med 2
Mbit...

Men hvis serveren ellers kan levere data nok, og nettet ellers ikke er
belastet. Kan du hente:

2048/8 - 13% ~ 222 KB/s

Fra : JH

Dato : 07-04-02 10:23

"Bjarke Hansen"

> Det er nu 256 down du sikert har. Men ellers er det da fint...

Ja selvfølgelig - tyrkfejl.

> Dog er der flere heldige TDC kunder, er er oppe og runde 34 KB/s
grundet en
> hemmelig datakanal.

De 2 uundgåelige spørgsmål:
Hvad er det for en hemmelig datakanal?
Hvordan får man fat i den?

> Men hvis serveren ellers kan levere data nok, og nettet ellers ikke er
> belastet. Kan du hente:
>
> 2048/8 - 13% ~ 222 KB/s

De der -13% er det en gylden regel?

JH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-02 10:25

"JH" <jyhj@eurosport.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en hemmelig datakanal?

En management-kanal der ved særlige omstændigheder kan udnyttes af
brugeren

> Hvordan får man fat i den?

Enten har man den allerede eller også kan man ikke få den.

www.makr.dk/?kbps

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : JH

Dato : 07-04-02 10:39

> www.makr.dk/?kbps

God side du har lavet der

JH

Fra : Jensn

Dato : 08-04-02 05:19

> [...]
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hej Martin

Jeg downloader med 33-34kb/sek. så jeg har åbenbart den dér kanal, men
hvad nu hvis jeg skifter fra min nuværende 256/128 til f.eks. 512/128 -
mister
jeg så den "ekstra kraft" eller ?

Har du en lidt mere indgående forklaring på denne kanal ?

Mvh.
Jensn