Langsom opstart p.gr. af netværk??
Fra : P.Sørensen

Dato : 07-04-02 08:47

....er nok et ofte diskuteret emne. For mit vedkommende starter alt normalt
et "stykke tid", men så går det ligesom i stå. I ca. 1 min. sker der
ingenting, bortset fra at skærmen nærmest blinker et par gange. I den
periode er nogle af ikonerne på proceslinien kommet - bl.a. Norton
antivirus, men med et rødt kryds over - og ligeledes kan jeg høre, at
A-drevet kører lidt (og lyser), men først efter et stykke tid kommer resten
af ikonerne frem, og alt er klar til start.
Er det virkelig som det skal være (totel opstart tid 3 min 20 sec) - eller
er der et eller andet hard- eller
software, som laver kludder i opstartsprocessen? Oftest nævnes jo LAN som
synderen i disse problemer.
Mine 2 pcère er forbundet med hver et 10/100 netkort mellem disse, samt
yderligere et 10/100 kort i hver som går til adsl modemet. Ville hastigheden
blive forbedret hvis jeg i stedet for disse kort installerede en router?
(WIndows XP home, 1400 mhz amd proc., 512 mb. ram, 30 gb harddisk)
P.-srensen

--
ps@vestnet.dk

--
ps@vestnet.dk

Fra : P.Sørensen

Dato : 07-04-02 09:06

....jeg vil lige tilføje, at under netværksforbindelser ses 4 ikoner: En for
LAN forbindelsen, en for adsl forbindelsen, en for en "1394 "forbindelse
(har vist med nylig installeret Creative audigy lydkort at gøre - bruger den
ikke til nogen) samt en "netværksbro", som jeg ikke ved om jeg bruger
overhovedet.Ved tryk på "egenskaber" på denne, nævnes også denne 1394
forbindelse...?
P.sørensen