Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
råd: Digital Kamera jungle (O-700, O-2100,~
Fra : Leon Hulström

Dato : 07-04-02 02:34

Hej NG,

Jeg har nu i længere tid forsøgt at følge lidt med i diverse råd og
diskusioner vedr. digital kamera.

Jeg er selv strandet imellem Olympus 700, Olympus 2100 og Fuji 6900.

Damn, jeg har læst og læst og læst igen, det ene review efter det andet og
sammenlignet til den store guldmedalje.

O-700 et fint til prisen, jeg har haft lånt et og generalt tilfreds. Dog
duddede det ikke håndholdt til en koncert oplevelse med lav lysstyrke. Men
er perfekt til udendørs oplevelser.

O-2100, kender en der har det og han er skide glad for det (Pro. fotograf
som bi-erhverv). Tager fine billeder og har jo også stabilizer i lensen
(!?!?! hvormeget betyder det, ikke ryste funktion ??).
Jeg syntes jeg har lidt svært med at finde det i DK, er det udgået ?? hva
koster det nu ??

F-6900, kender det kun fra her i ng og diverse reviews, men skulle efter
sigende være ganske godt.
(pt. billig hos Digital4u)

Som i kan se er jeg ikke ude efter vilde mega-pix kam's, men et godt kam.
med høj optisk zoom, video m/lyd og en god lense. Prisen er ikke så vigtig,
men den bliver selvfølgelig sammenlignet med feks. Foto-brinker og
technikdirekt.

Dit besyv ønskes :)

Mvh
Leon

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 07-04-02 15:10

Hej Leon
Jeg bruger selv et O-2100, og er meget godt tilfreds (amatør). Mht.
stabilizer ved jeg ikke helt hvordan den fungerer, men DEN FUNGERER. Med 10
x optisk zoom og 2,7 x digital zoom oveni (=1050 mm tele) kan jeg tage
skarpe, håndholdte billeder. Jeg har købt et stativ, men pakker det nok
først ud, når jeg skal lave nogle natoptagelser.
Jeg ved ikke om det er udgået, for du har ret i, at det ikke optræder meget
i reklamerne.
mvh. Viggo Poulsen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-04-02 17:04

"Leon Hulström" wrote:

> Jeg er selv strandet imellem Olympus 700, Olympus 2100 og Fuji 6900.

Hvis du går efter et rigtigt godt kamera, så kan jeg anbefale Fuji'en,
jeg fotograferer selv med et Fuji FinePix 6900 zoom, og er meget
tilfreds. Det tegner skarpt og har en rigtig flot farvegengivelse, og
med en opløsning på 6 megapixel, så er der god plads til beskæringer og
udsnitsforstørrelser.

På et Fuji FinePix 6900 zoom søger man gennem objektivet på en
LCD-skærm, hvor man samtidigt kan se alle relevante data, og alle
knapper er logisk placeret, så man hurtig lærer at betjene dem, samtidig
med at man har motivet i søgeren.

Fuji'en har mulighed for at man kan køre det 100% manuelt, det er et
must hvis man er af den gamle skole, hvor man er vant til at ha' fuld
kontrol over focus, blænde og tid.

Fuji'ens optik er noget specielt, den har 6x optisk zoom, og trods
dette, så har den næsten ingen fortegning i widevinkelområdet, en
kraftig pudefortegning er ellers en udbredt skavank på de fleste
digicams med zoom objektiv.

Jeg vil hævde, at Fuji FinePix 6900 zoom billedkvalitet sagtens tåler
sammenligning med de store dyre SLR-digitalkameraer, og det vinder stort
på størrelsen, vægten og prisen.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 09-04-02 09:04

Hej leon
Helt enig med Niels. Jeg bruger bl.a. også Fuji 6900z . Jeg er meget
overrasket over den optiske kvalitet og den 6 x zoom næsten uden lystab.
Ekstra tilbehøret som f.eks. kunne omfatte hurtiglader og ekstra batterier
er måske lidt dyrt , ´men det er også i en framragende kvalitet.
Hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-04-02 10:56

Flemming Aagaard wrote:

> Ekstra tilbehøret som f.eks. kunne omfatte hurtiglader og ekstra
> batterier er måske lidt dyrt , ´men det er også i en framragende
> kvalitet.

Dette tilbehør er ikke et must, man kan på ca. 3 timer oplade
batteriet i kameraet med den medfølgende lader.

Og jeg har været oppe på at tage over 150 billeder på en opladning,
så behovet for et ekstra batteri er ikke akut, og de kan iøvrigt
købes hos www.thansen.dk til kun 200 kr., det er da ikke dyrt for
et genopladligt Lithium batteri.

Det der gør at Fuji'en kan leve så længe på batteriet, er at den går
på stand-by, hvor den slukker for søgeskærmen, og den tænder straks
op og er skudklar ved aktivering af en hvilken som knap, det er da
en ret fiks detalje.

Jeg er meget enig i at indbyggede zoom er rigtig god, i sidste uge
tog jeg et billede af nogle græssende rådyr, de var over en kilometer
væk, og billedet er efterfølgende beskåret ret kraftigt.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/new_photos/nye_fotos_(01)/_raadyr_i_engen-85.html

Jeg har iøvrigt bestilt den originale 1.5x teleforsats, med den kommer
jeg op på, hvad der svarer til en 315 mm tele i 24x36, og hvis jeg går
helt agurk og bruger den digitale zomm, så kan jeg komme op 1400 mm.,
jeg skal nok vende tilbage med info om teleforsatsen, når jeg har
testet den.

Man kan downloade en ret lækker brochure i PDF-format:
http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/bin/6900-bro.pdf

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 10-04-02 09:26

Hej Ng./Niels Ebbesen
Jeg glæder mig til at høre om den teleforsats senere.
Jeg bruger den originale hurtiglader og de originale batterier og de er
pengene værd.
Jeg var ikke opmærksom på den billige mulighed.
P.s. hvis der er nogen der har prøvet vidvinkel forsatsen ville det være
rart med en vurdering.
Hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 10-04-02 15:27

Hej Niels samt Ng til orientering
På din opfordring søgte jeg hos thansen for at se på de billege batterier
til min fuji 6900.
Da de har to slags batterier at vælge imellem forespurgte jeg hvilket der
ville passe jeg kopier lige den mail fra thansen jeg fik reur på
forespørgsel.

Hej Flemming

Tak for din mail

Jeg kan desværre ikke sige om et af vores batterier vil passe. Du er dog
velkommen til at bestille og skulle de ikke passe, tager vi den/dem gerne
retur.

Med venlig hilsen

T. Hansen Gruppen A/S

Kenneth Jessen

Ja man tror det er løgn ikk. De kunne jo lige så godt skrive prøv lortet, og
hvis dit kamera går i stykker, så virker vores batterier ikke.
Godt jeg fik forkøbt mig på de originale batterier til 3 x thansen prisen.
hilsen
Flemming Aagaard

Local Time: 10-04-2002 10:48

Current group:

Name: flemming Aagaard
CustomerNo.:
E-mail: flemmingaa@mail1.stofanet.dk

Subject: (betterier digital)
Text:
Hej.
Jeg bruger et fuji 6900z digital kamera.Det originale batteri hedder np-80
3,7v 1300 mah.Hvilke af de to batterier i har under fuji skal jeg vælge??

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-04-02 16:17

Flemming Aagaard wrote:

> Ja man tror det er løgn ikk. De kunne jo lige så godt skrive prøv lortet, og
> hvis dit kamera går i stykker, så virker vores batterier ikke.
> Godt jeg fik forkøbt mig på de originale batterier til 3 x thansen prisen.

Det er dig der sludrer, se flg. link http://www.thansen.dk/product.asp?c=53031613&n=424795610&pn=424799579

1400 mAh Li-Ion
MX-2700/MX2900
Varenr.: 152114
Kr. 198,00

Der står Fuji NP-80 på batteriet på billedet, og det gør der også på det
batteri der følger med kameraet.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 10-04-02 23:09

Tak niels
Selv jeg kan se på den store gengivelse du har ret.
Men det er jo ikke første gang.
Hilsen Flemming Aagaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-04-02 00:28

Flemming Aagaard wrote:

> Selv jeg kan se på den store gengivelse du har ret.

Du har med garanti spurgt på en måde, så du har forvirret sælgeren, og
han er blevet usikker, og så begår han den fejl, at han giver dig et
svar, som du nemt kan misforstå.

Fra : Paul Larsen

Dato : 09-04-02 13:26

Der en ting der undrer mig. Ingen har nævnt Minolta Dimage 7 der også
er et fremragende kamera med alle de faciliteter man kan ønske sig.
Det er født med en 7x zoom (28 - 200mm), og det er et ÆGTE 5,2 Mpix
kamera. Ingen interpolation.
Ser man sig for kan det fås for under 10.000 kr.
Jeg medgiver at det bruger meget strøm, men så dyre er 1800ma
batterier ikke, så det skulle være et større problem. Yderligere har
det den fordel at man kan købe batterier i nærmeste døgnkiosk i en
kritisk situation (man skal bare ikke forvente mange skud på dem), men
alligevel kan det redde en panik situation.

Det var min mening
Hilsen Paular

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-04-02 18:09

Paul Larsen wrote:

> Ser man sig for kan det fås for under 10.000 kr.

I den prisklasse kunne det nye Leica også være et kvalificeret bud,
hvis snakken må handle om andre kameraer, end lige netop de tre
modeller som Leon spørger til.

Fra : Paul Larsen

Dato : 09-04-02 13:49

Hej igen

Jeg glemte en efter min mening væsentlig ting. Minolta'en bruger CF
kort, hvilket giver mulighed for at bruge IBM's microdrive. Dette var
en af de faktorer der fik mig til at fravælge Fuji,en, rygtet vil vide
at der er store problemer med at videreudvikle Smartmedie kortet.

Måske en overvejelse værd. Endelig er der jo også lillebroderen D 5 et
3,3 Mpix kamera.

Mvh

Paular

Fra : Leon Hulström

Dato : 14-04-02 16:47

Hej NG,

Jeg takker mange gange for jeres meninger og råd, jeg kan sige at mit valg
er faldet på en Fuji 6900...

Mvh
Leon

Fra : Leon Hulström

Dato : 15-04-02 08:35

<snip>
> Jeg takker mange gange for jeres meninger og råd, jeg kan sige at mit valg
> er faldet på en Fuji 6900...
<snip>

DAMN.... det er ved at udgå :(( så det bliver et S602 i stedet :) kan også
bruge Microdrive..

Mvh
Leon