MS Windows
briani 27239
Fjerne driver/enhed i XPpro
Fra : Frede Sørensen

Dato : 07-04-02 00:45

Jeg har skiftet bundkort, og et eller andet gik galt, for windows har bildt
sig ind, at der sidder en Scsi/Raid værtskontroller på mit bundkort (Aopen
AK73A), det gør der altså ikke, og nu tar denne en IRQ, som den primære
Idekanal skal bruge IRQ14, ig windows XPpro vil ikke lade mig fjerne den, ej
heller deaktivere, eller installere den rigtige driver. what should jeg
gøre?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 01:02

Sun, 7 Apr 2002 01:44:43 +0200, skrev "Frede Sørensen"
<frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk>:

>Jeg har skiftet bundkort, og et eller andet gik galt, for windows har bildt
>sig ind, at der sidder en Scsi/Raid værtskontroller på mit bundkort (Aopen
>AK73A), det gør der altså ikke,

Det er formentlig en ATA-100 controller, der bliver identificeret
som denne.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Frede Sørensen

Dato : 07-04-02 01:21

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
Ja, men der er en fejl i enheds håndteringen:
Primær IDE-kanal gult ! og : Enheden kan ikke finde tilstrækkeligt ledige
ressourcer. (Kode 12), og ved scsi controlleren står der:Input-/outputområde
01F0 - 01F7 bruges af:
Primær IDE-kanal
Input-/outputområde 03F6 - 03F6 bruges af:
Primær IDE-kanal
IRQ 14 bruges af:
Primær IDE-kanal

Fra : Lasse Sch.

Dato : 07-04-02 09:17

> [...]
> 01F0 - 01F7 bruges af:
> Primær IDE-kanal
> Input-/outputområde 03F6 - 03F6 bruges af:

Nej, man slipper ikke altid ustraffet fra en så stor udskiftning af hardware
på et eksisterende system. Men har du prøvet at slette problem-enhederne i
enhedshåndteringen, og så lade XP forsøge at rette fejlen ved en genstart
!?.

Mvh. Lasse Sch.

Fra : Frede Sørensen

Dato : 07-04-02 19:36

"Lasse Sch." <e-mail@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> !?.
>
> Mvh. Lasse Sch.
>
> Jeg kan ikke få lov til at slette scsi controlleren i enheds håndtering,
heller ikke som Administrator

Fra : Frede Sørensen

Dato : 07-04-02 19:38

> [...]
> enhedshåndteringen, og så lade XP forsøge at rette fejlen ved en genstart

I øvrigt kører der millenium og Linux på samme PC uden problemer ( det var
hårdt arbejde; men det virkede, Linux var den, der klarede det lettest, helt
af sig selv og uden genstart !!!!)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-04-02 22:30

"Frede Sørensen" <frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hårdt arbejde; men det virkede, Linux var den, der klarede det lettest,

Som jeg forstår det, skiftede du bundkort, men bruger en installation, som
virkede med det tidligere bundkort?
Så vil jeg foreslå, at du laver en ny installation oveni den eksisterende og
se om det så ikke kommer til at virke, idet xp angiveligt overskriver alt
fra den gamle installation, og derfor skulle den så ikke gerne finde den
forkerte port igen.

Kurt