MS Windows
briani 27239
Virtuel hukommelse
Fra : Peter Hansen

Dato : 06-04-02 23:00

Hvordan kan det være hvis jeg har haft min maskine stået tændt i 2timer
f.eks. slukker for skærmen og går ind og sover 4 timer f.eks. så når jeg
kommer tilbage så står der nede i hjørnet, at der ikke er mere virtuel
hukommelse og at der muligvis vil blive vist fejl ved åbning af programmer,
og for at pc'en kører hurtig igen skal der genstartes!
Kan dety have noget at gøre med at rammene ikke er ens?

Jeg kører win xp dansk
AMD duron 750mhz
256ram (2*128)
HD:20gb, 40gb.
geforce 2 mx 32mb
Epox 8kta2 bundkort!

Fra : Simon Kamber

Dato : 07-04-02 09:39

On Sat, 6 Apr 2002 23:59:41 +0200, "Peter Hansen"
<peteradsl@hansen.mail.dk> wrote:

>Kan dety have noget at gøre med at rammene ikke er ens?

Hvis det er forskellige ramtyper skulle det ihvertfald gerne give
problemer. Jeg har aldrig hørt om computere der kunne køre med flere
ramtyper.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-04-02 18:30

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er forskellige ramtyper skulle det ihvertfald gerne give
> problemer. Jeg har aldrig hørt om computere der kunne køre med flere
> ramtyper.

hvis du med ramtyper mener forskelige fabrikater så køre de fint sammen
du kan godt køre med eks pc100 & pc133
eller DDR266 & DDR333
bare du ikke køre hurtiger en hvad den laveste kan klare
både i Mhz og Cas

Mit gamle BX440 kørte fint med 3 forskelige fabrikater
1stk-128mb Pc133(apacer) + 1stk-128mb Pc100(samsung)
+1stk.-128mb pc133(noname)

det kunne køre til ca. 124mhz fsb før pc100 modulet stod af.

Jan Rasmussen

Fra : Lasse Sch.

Dato : 07-04-02 09:53

> [...]
> og for at pc'en kører hurtig igen skal der genstartes!
> Kan dety have noget at gøre med at rammene ikke er ens?

Hvis ikke at du selv har været inde og ændre på XP's standard
sidefilsopsætning, så vil jeg fortolke det som et program som står og
producere data til hukommelsen. Prøv om du kan lokalisere dette program
enten i joblisten måske i tjenester eller tilføj - fjern programmer.
PS. Har du husket at viruschecke med de seneste definitioner ?.