Indiana Jones 4 på vej !?
Fra : Henrik

Dato : 06-04-02 21:31

Hvis det er en gamle nyhed?,så sorrrrry,men jeg har sgu ikke læst det
før NU!
Imdb har smidt den op,
Andre der ved mere ?

http://us.imdb.com/Title?0306838
http://www.dailyrush.dk/stories/5860/

Fra : CybaMerc

Dato : 06-04-02 21:47

A long time ago in a galaxy far, far away....

[snip]

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-04-02 01:17

On Sat, 06 Apr 2002 22:30:47 +0200, Henrik <Henrik@mail.com> wrote:

>Hvis det er en gamle nyhed?,så sorrrrry,men jeg har sgu ikke læst det
> [...]

Hhmm M. Night Shyamalan med på manuskript!? Er det ikke lidt
usædvanligt for en Indy-film?

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Magnus

Dato : 11-04-02 21:55

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

> Hhmm M. Night Shyamalan med på manuskript!? Er det ikke lidt
> usædvanligt for en Indy-film?

Gad vide om vi så for at vide, at Indy faktisk døde i slutningen af Tempel
of Doom, og der er et spøgelse som var med i de to andre.

Magnus

Fra : Thïngmand

Dato : 12-04-02 07:34

> Gad vide om vi så for at vide, at Indy faktisk døde i slutningen af Tempel
> of Doom, og der er et spøgelse som var med i de to andre.

To andre? Jeg vidste ikke at der allerede var lavet en 4... For ToD er da
nr. 2 i rækken...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-04-02 11:53

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
Tempel

> To andre? Jeg vidste ikke at der allerede var lavet en 4... For ToD er da
> nr. 2 i rækken...

Ja. Men det er en prequel: Den foregår FØR den første films historie.

MVH
Jens

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-04-02 11:53

Jens Thomsen skrev:

> Ja. Men det er en prequel: Den foregår FØR den første
> films historie.

Det var jeg ikke engang klar over. Har det nogen betydning for
handlingen?

--
Mvh. Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-04-02 12:31

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var jeg ikke engang klar over. Har det nogen betydning for
> handlingen?

Ikke så meget. Spielberg slap for at gentage nazisterne i skurkerollerne, og
Indy præsenteres, såvidt jeg kan se, på en endnu mere tilbagelænet,
playboy-agtig, munter facon end i den første film.

MVH
Jens

Fra : John Hinge

Dato : 12-04-02 13:51

On 12 apr 2002 Jens Thomsen was heard to say:

> "Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> Tempel

> Ja. Men det er en prequel: Den foregår FØR den første films
> historie.

Hvor i alverden har du nu *det* fra ?
http://www.corona.bc.ca/films/details/indy4.html
Eller mener du at Temple Of Doom er kronologisk før Raiders ?

Altså udgivelses rækkefølgen er :
Raiders
Temple
Crusade
(Indy 4)
Men det du siger er enten at Temple foregår før Raiders,
sådan årstalsmæssigt. Eller at Indy 4 skal foregår før
de andre ? Det sidste kan jeg ikke se udfra de gætterier
der ellers har været mumlet om, f.eks på Coming Attractions
Og det er ellers ikke fordi der mangler gætterier. Et af
de mere underholdende er rygtet om at Natalie Portman sku
ha bedt George Lucas om at foreslå Steven Spielberg at
hun ku spille Indy's datter. tjaaa...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-04-02 14:26

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk>
> Eller mener du at Temple Of Doom er kronologisk før Raiders ?

Ja, det er vist det, han mener. Det er også det første, jeg
hører om det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-04-02 15:38

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:a96ni8$32b$1@sunsite.dk...
> "John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk>
>
> Ja, det er vist det, han mener. Det er også det første, jeg
> hører om det.

Ja. Det er såmænd det, jeg mener.

"The film takes place before the events of "Raiders of the Lost Ark." George
Lucas wanted this because he felt Indy should have a more suave and debonair
introduction (for example, he is wearing a tuxedo in the opening scene)."

http://us.imdb.com/Trivia?0087469

Det fremgår SVJH af skiltene i filmen.

De amerikanske VHS-udgivelser placerer også filmene kronologisk som
forlængelse af tv-serien således, at Temple of Doom er afsnit 23, Raiders
afsnit 24 og Last Crusade nummer 25.

Temple... foregår i 1935, Raiders... i 1936 og Last Crusade i 1938.

MVH
Jens

Fra : John Hinge

Dato : 12-04-02 22:42

On 12 apr 2002 Jens Thomsen was heard to say:

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:a96ni8$32b$1@sunsite.dk...

> Ja. Det er såmænd det, jeg mener.

Ohh, ok, så er jeg mere lettet
Jeg håber den næste forgår efter de 3 foregående, da det nok
vil være at strække troværdigheden en lillebitte smule at tro
Harrison Ford er yngre end i de andre film..
Og nej, jeg vil ikke høre om forslag om at han skal spille
sin far (den rolle Sean Connery gør så godt i 3'eren) med en
eller anden ung knøs som Indy.. Det er ikke 'Young Indy, The Movie'
Og da slet ikke hvis folk foreslår Leonardo.. Man læser de grimmeste
rygter på nettet nogengange.. Leonardo *kan* ikke spille Indy, så
er den bare ikke længere.. grrr..