timezone igen
Fra : The Amazing Grace

Dato : 06-04-02 20:29

Hejsa,

tak for forslag om timezone. Den foreløbige løsning er blevet at rette
TZ= i config.sys, og derefter sætte config.sys read-only.

Elegant er det ikke - men det virker.

Jeg er godt klar over at en read-only config.sys kan give ballade, men
det må jeg tage som det kommer...

Mads
--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : peter volsted

Dato : 06-04-02 21:55

hi

> [...]
>
> tak for forslag om timezone. Den foreløbige løsning er blevet at rette
> TZ= i config.sys, og derefter sætte config.sys read-only.

Har du overvejet i stedet at lave en e.g. settz.cmd med kun een linie:
"@set tz= den værdi du ønsker", sætte den RO, og i config.sys erstatte
tz-linien med "call settz"?
echo %tz% vil bekræfte at settingen virker.

> Jeg er godt klar over at en read-only config.sys kan give ballade, men
> det må jeg tage som det kommer...

næh, det er ikke nemt at vide hvad eller hvem der skriver i din
config.sys

--
good luck

peter

Fra : Allan

Dato : 07-04-02 15:10

On Sat, 6 Apr 2002 19:29:04 UTC, The Amazing Grace <amaze@worldonline.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> tak for forslag om timezone. Den foreløbige løsning er blevet at rette
> TZ= i config.sys, og derefter sætte config.sys read-only.
>
> Elegant er det ikke - men det virker.

Mig ikke forstå.

Indstillingen af Timezone skal gøres i eCS Clock.
Har du stillet den rigtigt der ?
Det er osse eCS Clock, der laver opdateringen i config.sys af TZ.
Det kan slås fra i en checkbox.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : The Amazing Grace

Dato : 07-04-02 17:10

Allan wrote:

> [...]
> Har du stillet den rigtigt der ?
> Det er osse eCS Clock, der laver opdateringen i config.sys af TZ.

Så vidt jeg forstår, så er eCS Clock det ur der ligger yderst til højre
i Warpcenter?

Når jeg højreklikker på det, får jeg en menu med properties for
Warpcenter (fanebladene Display, Monitors, trays og Icon), men ingen
settings der har med eCS Clock at gøre?

Slå mig nu ikke for hårdt , men kan det skyldes at jeg ikke har
indtastet min registreringsnøgle? (Papiret med reg-nøglen ligger i en
flyttekasse, som det varer lidt før jeg når til.)

Mads

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Allan

Dato : 08-04-02 15:12

On Sun, 7 Apr 2002 16:09:33 UTC, The Amazing Grace <amaze@worldonline.dk> wrote:

> Så vidt jeg forstår, så er eCS Clock det ur der ligger yderst til højre
> i Warpcenter?

Ikke helt. Det er et separat program.

> Når jeg højreklikker på det, får jeg en menu med properties for
> Warpcenter (fanebladene Display, Monitors, trays og Icon), men ingen
> settings der har med eCS Clock at gøre?

Så må der være smuttet noget i din eCS installation.
Anyway, Du finder eCS Clock i:
eComStation -> System Setup -> eCS Clock

> Slå mig nu ikke for hårdt , men kan det skyldes at jeg ikke har
> indtastet min registreringsnøgle?

Måske. En del ting bliver ikke installeret (eller ikke installeret korrekt), hvis
man ikke har indtastet den (det er i hvert fald min egen erfaring).

> (Papiret med reg-nøglen ligger i en flyttekasse, som det varer lidt før jeg når til.)

Du kan ikke bruge nøglen fra papiret - den er umulig at taste ind, da man ikke kan
se forskel på nuller og o'er.
Du skal bruge nøglen fra den email Mensys har sendt dig - eller osse mener jeg
at den osse står på din ordre side hos Mensys, når du er logget ind.
Cut & paste den til en fil, så den kan indlæses derfra af registreringsprogrammet.