Hjælp til JS
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-04-02 18:11

Hejsa!

Jeg har brug for lidt hjælp til javascript.

Jeg har i dreamweaver lavet denne side:

http://www.valo.dk

Men den driller mig lidt! *S*

Så vidt jeg lige ved så har dreamweaver lavet siden med javascript (alt
kodning har jeg ikke haft noget med at gøre pga. WYSIWYG).

Men når man kommer ind på min side så kommer alt teksten frem i boksen på en
gang og forsvinder så hurtigt igen.. er der nogen her der kan fortælle mig
hvad jeg skal gøre for at ændre det? evt. med en javascriptkode eller html?
jeg kan nemlig godt redigere i kildekoderne! *S*

På forhånd tak
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : jopa

Dato : 06-04-02 18:57

"Mette Frederiksen" skrev bla.
> Jeg har brug for lidt hjælp til javascript.

Så er den rigtige gruppe for dit ? :

ps check Usenet vedr signatur

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Ørla

Dato : 06-04-02 21:49

"jopa" <spammig@paradis.dk> wrote in
news:3caf36c9$0$58742$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk :

> ps check Usenet vedr signatur

I lige måde :) . Din signaturadskiller er forkert - lidt irriterende for
folk med en mere avanceret newsreader i OE.

mvh Ørla

Fra : jopa

Dato : 06-04-02 22:06

"Ørla" skrev bla..

> I lige måde :) . Din signaturadskiller er forkert - lidt irriterende for
> folk med en mere avanceret newsreader i OE.

En signatur må maksimalt være på 4 linier á 72 tegn og skal indledes af "--
", altså [minus][minus][mellemrum].

Det gør jeg vist rigtigt eller hvad

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-02 22:27

Sat, 6 Apr 2002 23:05:53 +0200, skrev "jopa"
<spammig@paradis.dk>:

>Det gør jeg vist rigtigt eller hvad

Nej - det består kun af [minus][minus] og ikke noget [mellemrum].

OE kan ikke lave det anderledes med mindre du patscher den med et
tredjepartsprogram.

Ved afsendelse sletter OE det mellemrum, du måtte have lavet.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jopa

Dato : 06-04-02 22:30

"Knud Gert Ellentoft" skrev .
> OE kan ikke lave det anderledes med mindre du patscher den med et
> tredjepartsprogram.

Ja så er det jo vist uden for min rækkevidde

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-02 22:43

Sat, 6 Apr 2002 23:30:18 +0200, skrev "jopa"
<spammig@paradis.dk>:

>Ja så er det jo vist uden for min rækkevidde

Hvorfor? kan fixes med http://www.oe-tools.de.vu/

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i

Fra : jopa

Dato : 06-04-02 23:08

"Knud Gert Ellentoft" skrev .
> Hvorfor? kan fixes med http://www.oe-tools.de.vu/

Findes ovenstående på Engelsk ? bryder mig bestemt ikke om en Tysk
newsreader

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Dino

Dato : 06-04-02 23:18

OE-QuoteFix <http://jump.to/oe-quotefix>

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : jopa

Dato : 06-04-02 23:40

Dino wrote:
> OE-QuoteFix <http://jump.to/oe-quotefix>

Det var bedre

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 00:41

Sun, 7 Apr 2002 00:40:09 +0200, skrev "jopa"
<spammig@paradis.dk>:

>Det var bedre

Næh, der mangler stadig et mellemrum i signaturen...

Fra : jopa

Dato : 07-04-02 09:14

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Næh, der mangler stadig et mellemrum i signaturen...

Nå så må jeg/andre desværre leve med det

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 07-04-02 09:26

Kan det ikke være ligemeget med det mellemrum??? hvorfor er det så vigtigt?
Folk kan vel godt regne ud at det er en signatur der kommer nede i bunden?
Eller er der nogle programmer der ikke kan læse det ordentligt når der ikke
er det mellemrum?

Mvh Mette

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : jopa

Dato : 07-04-02 10:09

Mette Frederiksen wrote:
> Kan det ikke være ligemeget med det mellemrum??? hvorfor er det så
> vigtigt?

Ved det ikke rigtigt og har ikke mulighed pt for at teste det i andre
newsreadere end min OE
Da det tilsyneladende er en bug i OE må vi vel leve med det itv, eller
skifte reader
Nå men spørgsmålet er vel ved at være OT i denne gruppe, så jeg siger tak
for denne gang, og fortsat god weekend.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Ørla

Dato : 07-04-02 10:27

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in
news:a8ov5p$4p1$1@sunsite.dk :

> [...]
> nede i bunden? Eller er der nogle programmer der ikke kan læse det
> ordentligt når der ikke er det mellemrum?

Det er skam heller voldsomt vigtigt - det er blot et irritationsmoment.
Eksempelvis når jeg læser news, så farver min newsreader indlæg.
Overskrifter får en farve, citater får farve efter niveau, og signaturen
får en farve. Det gør det meget nemmere at overskue et indlæg.

Når OE så ikke laver korrekt signaturadskiller, så bliver signaturen heller
ikke farvet. Det betyder også at når jeg skal svare på et indlæg, så bliver
signaturen ikke skåret væk og erstattet af min egen (hvis jeg havde en).

Det er altså blot et irritationsmoment. Det skal dog siges at jeg i XNews
kan vælge hvad den skal se som signaturadskiller - det kunne være OE's
fejlfulde fortolkning af en sådan. Det giver dog problemer, hvis nogen så
skriver -- i et indlæg. Og så er det jo at acceptere at OE er et produkt
som ikke følger standarden - og OE burde netop følge standarden.

Så helt uvæsentligt er det altså ikke - men nu er vi da vist ret OFF-TOPIC?

Ørla

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 07-04-02 13:50

Ørla wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Og så er det jo at acceptere at OE er et produkt som ikke
> følger standarden - og OE burde netop følge standarden.

Helt enig, men er det en standard? Hvilket organ har fastsat reglerne og under
hvilke omstændigheder?

For nu at padle lidt mod noget som er "On Topic" så er det lidt det samme som
med W3C standarderne. Her sidder Netscape, Microsoft, Opera og en masse andre
firmaer og organisationer jo netop sammen og bliver enige.

Er der nogen som kan henvise mig til standarden for signaturer og andre
relevante emner for newsreadere. Jeg arbejder p.t. på en ny udgave af en
webbaseret reader så noget dokumentation vil være en stor hjælp

Bedste hilsener
Jonas

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk: