MS Windows
briani 27239
XP, stifinder og "Denne computer" i stedet~
Fra : JIR

Dato : 06-04-02 17:01

Hejsa !

Er der nogen der kender et tricks der gør, at når man åbner stifinder, så
vises indholdet af "Denne computer" i stedet for "Dokumenter"???

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 06-04-02 17:22

JIR skrev:

> Er der nogen der kender et tricks der gør, at når man åbner
> stifinder, så vises indholdet af "Denne computer" i stedet for
> "Dokumenter"???

<http://www.daube.ch/share/win03.html>

Madsen.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 06-04-02 19:34

Hej Madsen

Jeg har læst siden du henviser til, men kan du forklare en ikke særlig edb
kyndig hvardan den bruges?

Steen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 06-04-02 19:46

"Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Madsen
>
> Jeg har læst siden du henviser til, men kan du forklare en ikke særlig edb
> kyndig hvardan den bruges?

I menuenstart finder du genvejen til stifinder. Du højreklikker på den og
ændrer destination til:

%windir%\explorer.exe /root ,denne computer,

Vh
Peter

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 06-04-02 19:54

Hej...jeg forstår ikke rigtig spørgsmålet.....men hvis på klikker på
"Stifinder" så viser den Stifinder, som den også har været i tidligere
vers.........hvilket er dejligt....hvis du vil ha´den til at vise
"Dokumenter", så gå ind i "Start"så er "Dokumenter" der..........så skal du
bare trække den ud på Skrivebordet. Så kan du evt. lave et Quick Start Icon
til den, nede i Tray´'et....
Bare et forslag...istedet for at skulle mod'e din stifinder!

Hilsen Jacob

Fra : Madsen

Dato : 06-04-02 21:26

Steen Vinbæk skrev:

> Jeg har læst siden du henviser til, men kan du forklare en ikke
> særlig edb kyndig hvardan den bruges?

Det nemmeste er sådan set at finde stifinderen på din computer. Er det
ikke inde i Start > Tilbehør den ligger som standard, eller hvordan er
det nu? Nå, men find den og træk den ud på f.eks. skrivebordet med
højre musetast trykket ned. Når du slipper vil der komme en menu frem
og her vælger du 'Opret genvej her' eller hvis det allerede er en
genvej, hvilket det sikkert er, så vælger du blot 'Kopier her til'.
Når det er gjort så højreklikker du på genvejen ude på skrivebordet og
vælger Egenskaber. I feltet 'Sti' tilføjer du så de parametre du har
behov for og hvilke parametre du kan bruge er vist på den side jeg
tidligere henviste til i:

Hos mig ser stien f.eks. sådan her ud:
%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,D:\
Hvis jeg klikker på den genvej åbner den op med mit D-drev foldet ud.

Madsen.

Fra : JIR

Dato : 07-04-02 13:31

Det var noget der kunne bruges......takker

E-mail: henrik@marineflyver.dk
Webside: www.marineflyver.dk

Fra : Madsen

Dato : 07-04-02 14:52

JIR skrev:

> Det var noget der kunne bruges......takker

Velbekom. :)

Kunne man lokke dig til at tjekke denne side også?
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Phanton

Dato : 06-04-02 21:50

"JIR" <jir@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa !
>
> Er der nogen der kender et tricks der gør, at når man åbner stifinder, så
> vises indholdet af "Denne computer" i stedet for "Dokumenter"???
>
> Henrik

Hej

Du højreklikker på stifinderikonet , vælger egenskaber og erstatter strengen
i destination med denne : C:\WINDOWS\explorer.exe /n,/e,C:\

Frit kopieret fra win 98.

vh phanton