Bergerodt, Catharina, født ca.1753
Fra : Henriette Idestrup

Dato : 06-04-02 08:06

Født ca. 1753.

Trolovet 1775 / gift 1776 med korporal Georg Wiemer. Samlivet ophørte 1779
uden skilsmisse (ægtemanden var katolik).
Hun levede sammen med soldaten Johan Dahlberg omkr.1785.
Hun boede ved folketællingen 1787 i Kongegaden som logerende uden at have
sine børn boende hos sig. På det tidspunkt lever hun af at sælge garn.
I oktober 1798 må hun være afgået ved døden, for da er hun opført i byens
fattigprotokol blandt dem, hvis begravelse fattigvæsenet har måttet betale,
men hun er ikke indført i byens kirkebøger som begravet.

Jeg er interesseret i hendes herkomst, samt begravelsessted.

Hun kan evt. være af udenlandsk herkomst muligvis svensk el. tysk. Hendes
efternavn varierer i stavemåde: Bergerodt, Bergrodt, Berkerodt, Bergerod,
Bergeroed. På Familysearch findes en del Bergroth i Sverige, Tyskland og
Finland, men ingen af dem ser umiddelbart ud til at kunne være Catharina.

Hvis nogen kender hende eller mangler en af det navn, der kunne være hende,
hører jeg gerne om det.

Med venlig hilsen / Kind regards / Mit besten Grüßen
Henriette Idestrup

Homepage: www.idestrup.dk
E-mail: idestrup@adslhome.dk