Et SIM-kort og to mobiler
Fra : Jens Olsen

Dato : 06-04-02 00:15

Jeg har netop fået en ny mobil. Når de begge er "frikørt" kan jeg så
nøjes med et SIM-kort og bruge det på skift i begge telefoner?

Jens

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-04-02 07:26

"Jens Olsen" <tiljens@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop fået en ny mobil. Når de begge er "frikørt" kan jeg så
> nøjes med et SIM-kort og bruge det på skift i begge telefoner?

Hvis en mobil er "frikørt" og låst op med den tilhørende kode, kan alle
SIM-kort bruges i den. Så det kan lade sig gøre.

Jeg har dog hørt noget om at et thailandsk SIM-kort kun virker sammen med en
mobil solgt i Thailand. Grundet høje afgifter på mobiltelefoner i Thailand
er SIM-kortene spærret for telefoner der ikke er solgt i Thailand. Dette
sker via EMEI-nummeret.

Claus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-04-02 16:34

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er SIM-kortene spærret for telefoner der ikke er solgt i Thailand. Dette

Et Thailandsk SIM-kort er ikke i sig selv spærret. Det er nettet som
afviser telefoner med et ukendt IMEI (telefonens serienummer) og et thai
SIM-kort.

Det kan lade sig gøre, at få en telefon købt udenfor Thailand til at
virke med thai et SIM-kort. Men det er både besværligt og dyrt - i hvert
fald hvis det skal gøres officielt.

Peter