Rambo - First Blood Part II
Fra : Kong Kent

Dato : 05-04-02 22:25

Hold kæft den film styrer for vildt! :)

Da jeg sad og så den begyndte jeg at mindes første gang jeg så den. Da
lejede min far en VHS-maskine hos den lokale købmand + Rambo filmen, og så
havde han den derhjemme som en overraskelse da jeg kom hjem fra skole (da
havde vi ikke selv VHS maskine hjemme).

Den film står stadig som en af de allerstørste aktionfilm i mit sind, og den
er bestemt ikke blevet ringere. Bevares, det er da en B-film, men den holder
110% hver gang. Sly er uovervindelig i den film *GG*

Især scenen hvor han sprænger vietnameseren i luften med sin eksplosive pil,
og så er det kun støvlerne der står tilbage bagefter. Blæret detalje. George
Lucas kunne ikke have gjort det bedre selv :)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-04-02 00:53

> Hold kæft den film styrer for vildt! :)

Jeg tror, du trækker os i benet.

> [...]
holder
> 110% hver gang. Sly er uovervindelig i den film *GG*

Selv har jeg det på den måde, at jeg så First Blood og tænkte: Wow! Da
Rambo så kom frem var mig og vennerne ellevilde, tog til premiere
og det hele. Bagefter tænkte vi: Hold da kæft noget bras.

> [...]
George
> Lucas kunne ikke have gjort det bedre selv :)

Specielt den scene er virkelig ringe. Jeg mener, han står i 1½ minut og
finder pilen frem, spænder buen (og musklerne) og vietnameseren er stadig
inden for rækkevidde og løber ligeud i stedet for at dukke sig bag en
sten.

Hvis jeg skal nævne en nogenlunde sej scene, må det være torturscenen. De
drejer på knappen, og bruger så meget strøm at lyset dæmpes i resten af
lejren. Men Rambo han siger stadig *intet*. Nøjes med at se bister ud.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Rhythm

Dato : 06-04-02 07:07

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
George
> Lucas kunne ikke have gjort det bedre selv :)

He he sjovt nok husker jeg det også på den måde.
Vi var dengang også et par stykker der tog over og lejede en moviebox og
RamboII
for så at sidde og se den efter skoletid.
Der kom også kommentarer som Nøøøøj, Fedt, Sejt og Hold da k....
Tænker man på den idag kan man godt trække på smilebåndet.

Mvh
Rhythm

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 06-04-02 08:32

> Hold kæft den film styrer for vildt! :)

Jeg er fuldstændig enig. Det er en af de allerbedste 80'er actionfilm,
nogensinde.

Den har imponerende actionscener, russere (standard badguys i 80'erne), fed
dialog, og et no-nonsens tempo, der stadig holder, og sparker røv, i dag.

James Cameron, har iøvrigt skrevet manuskript til den. Mange ting, ses osse
i Aliens

Artisan udgiver snart en ny DVD udgave, af alle tre Rambo film. De bliver
bl.a med DTS !!!

Thomas

Fra : Bo Kristensen

Dato : 06-04-02 20:48

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
> [...]
George
> Lucas kunne ikke have gjort det bedre selv :)

Tjaaaa.... Vi har vel alle vore yndlings drengerøvs-aktion-krudt-og-kugler
film, og First Blood II er en af de bedste

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-04-02 03:17

Kong Kent wrote in dk.kultur.film

> Hold kæft den film styrer for vildt! :)

Lad det være sagt, jeg er stor tilhænger af drengerøvs-action-hjernedød-
kill'em-all underholdning og First Blood I er da også en af mine all
time favorites, men part II er simpelthen for latterlig. Hvis ikke det
var fordi der blev lavet en Rambo III ville Rambo II nok stå som den
ringeste film jeg har set,
Med venlig hlsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Krat

Dato : 07-04-02 19:01

Jo længere de kom i rækken, jo ringere blev de... Rambo I er go fordi den
har en relavant historie og god underholdning... Resten kan man nøjes med at
se én gang