MS Windows
briani 27239
langsom opstart af xp
Fra : P.Sørensen

Dato : 05-04-02 20:47

....er nok et ofte diskuteret emne. For mit vedkommende starter alt normalt
et "stykke tid", men så går det ligesom i stå. I ca. 1 min. sker der
ingenting, bortset fra at skærmen nærmest blinker et par gange. I den
periode er nogle af ikonerne på proceslinien kommet - bl.a. Norton
antivirus, men med et rødt kryds over - og ligeledes kan jeg høre, at
A-drevet kører lidt (og lyser), men først efter et stykke tid kommer resten
af ikonerne frem, og alt er klar til start.
Er det virkelig som det skal være - eller er der et eller andet hard- eller
software, som laver kludder i opstartsprocessen?
(WIndows XP home, 1400 mhz amd proc., 512 mb. ram, 30 gb harddisk)
P.-srensen

--
ps@vestnet.dk

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 05-04-02 23:18

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> software, som laver kludder i opstartsprocessen?
> (WIndows XP home, 1400 mhz amd proc., 512 mb. ram, 30 gb harddisk)

Hei
Hvis du ikke har pc'n din i nettverk, kan du gå på Start>kjør og skrive
msconfig>trykk enter. Under services så tar du vekk haken (fluebenet) ved
Workstation. Restart din pc, og problemet er fikset.
Hilsen Thore Øivind

Fra : P.Sørensen

Dato : 06-04-02 08:45

> [...]
> msconfig>trykk enter. Under services så tar du vekk haken (fluebenet) ved
> Workstation. Restart din pc, og problemet er fikset.

Ah, jo men jeg har faktisk netværk mellem 2 computere, min og mine børns.
Tror du da at det er det, som gør at det går så langsomt??
Psørensen

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 06-04-02 12:40

ved

> Ah, jo men jeg har faktisk netværk mellem 2 computere, min og mine børns.
> Tror du da at det er det, som gør at det går så langsomt??
> Psørensen

Hos meg virket dette fint, men jeg har ikke nettverksforbindelse. Da kan
det være noe annet som må gjøres, mend et vet ikke jeg svaret på dessverre.
Thore Øivind

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 06-04-02 20:26

Hej P. Sørensen.......jeg går ud fra at dine 2 Putere er forbundet som LAN.
Ja......så er der en funktion i BIOSén der hedder "Wake on LAN" som du
skulle prøve at slå fra, fordi jo flere ting den skal søge på i
Boot-"tiden" - jo længere tid tar' det at starte Puteren.....på
www.tweakxp.com kan du finde oplysninger om hvordan du slår feks. "Søgning
på HD" - fra, som også gir'et lidt hurtigere Boot.
Håber det kan bruges!!!

Hilsen Jacob

Fra : P.Sørensen

Dato : 07-04-02 10:12

I min bios er det nærmeste, jeg kan finde (under power management setup) en
"Wake up events" rubrik, hvorunder jeg kan vælge "Resume on LAN/Ring" - og
den er disablet. Er det den rigtige?
Psørensen