Peter og katteselen
Fra : Majer

Dato : 05-04-02 19:23

Hej med jer!

Inspireret af Melisa's gåture med Henrik, har vi også invisteret i en sele
til Peter. Han har haft den på i ca 10 min. i går og i dag. Men hold da op
hvor han skaber sig... Han slår baglæns kolbøtter, og ruller sig helt vildt,
hvorefter han leger "død"... Det ser bare vildt sjovt ud.

Nu vil jeg høre jer som har erfaring med seler, hvor længe skal han have den
på mens vi træner?? Hvor længe sakl vi regne med at skulle træne ham op, i
kun at have selen på??...

Ha en rigtig god weekend!!

--
Majer

Se Peter's foto-album:
www.majer.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-04-02 19:42

"Majer" <mispeter[REMOVE THIS]@majer.dk> writes:

> [...]
> på mens vi træner?? Hvor længe sakl vi regne med at skulle træne ham op, i

Se det afhænger af en hel del, som parameter har jeg på gruppens
hjemmeside vist nok angivet, at det afhænger af nysgerrigheden for
"udenfor"...

Nu kan jeg ikke lige huske hvordan Melissa reagerede første gang hun
fik sele på, det er jo ca 12 år siden om ikke lidt mere...
Men hvis han er meget nysgerrig i "udenfor" ville jeg da umiddelbart
bare prøve at tage ham med ud, for der vil alle de mange ting flytte
fokus fra selen..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Brian Olsen

Dato : 06-04-02 19:09

Hæ, laban går cirka lige sådan han kan bare ikke slå kolbøtter hvis der ikke
er en ponpon bold i nærheden.

Se jeg var jo ret lige glad med hvad han sagde til det han fik bare selen på
og måtte gå med den til han kom til mig for at få den af. det tog tyve
minutter og han vænnede sig helt tl den i den tid.

Nu, når selen kommer på smider han sig bare ned og kigger på mig som om han
tænker:
du, mor, du er for dum. jeg gider ikke gå i snor, jeg er en næsten voksen
killing! (tror han da)

altså tror jeg bare at de skal have den på og så skal man bare sørge for at
den ikke kommer til skade i sine krumspring.
Laban spinder ligefrem når han ser selen, men ham gider ikke gå i snor så
det han jeg opgivet.
han får bare snoren på og så kan han rende ind og ud som han vil.

Bente