MS Windows
briani 27239
Screenshots i XP
Fra : Jacob Mjelde

Dato : 05-04-02 13:24

Hej NG.
Er der en Screenshot-funktion i WinXP eller skal man bruge et program, og
hvis, hvor findes sådan et så???
Hilsen Jacob

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 13:22

Jacob Mjelde wrote:
> Hej NG.
> Er der en Screenshot-funktion i WinXP eller skal man bruge et
> program, og hvis, hvor findes sådan et så???
> Hilsen Jacob

Kan du ikke bare bruge 'print screen' funktionen på keyboardet, som i de
tidligere windowsversioner? Og i givet fald - hvorfor ikke?

--
Martin K

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 05-04-02 13:32

Det kan godt være....men hvor ligger shots'ene så henne???

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-04-02 13:36

"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være....men hvor ligger shots'ene så henne???

I Clipboard, så sætter du dem ind i f.eks. et billedbehandlingsprogram og
gemmer dem, hvor du ønsker dem gemt.

Vh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 13:34

Jacob Mjelde wrote:
> Det kan godt være....men hvor ligger shots'ene så henne???
De ligger i udklipsholderen og du kan så indsætte dem i word eller paint
shop pro eller lign.!

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-04-02 13:33

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Kan du ikke bare bruge 'print screen' funktionen på keyboardet, som i
de
> tidligere windowsversioner? Og i givet fald - hvorfor ikke?

Ja, og trykker man Alt + PrintScreen får man kun det aktive vindue smidt
ind i udklitsholderen.

- Lars

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 13:33

Lars Jørgensen wrote:
> "Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> de
>
> Ja, og trykker man Alt + PrintScreen får man kun det aktive vindue
> smidt ind i udklitsholderen.

Du behøver ikke trykke på alt (i hvert fald ikke normalt - ved ikke om det
er specielt for XP)?

--
Martin K

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-04-02 13:44

> Du behøver ikke trykke på alt (i hvert fald ikke normalt - ved ikke om det
> er specielt for XP)?

Læs lige igen " for at få det _aktive vindue_ ", trykker man ikke alt (også
i tidligere versioner af Win) får man hele skærmen.

Vh
Peter

Fra : Martin K

Dato : 05-04-02 13:45

Peter Hindsgaul wrote:
> "Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Læs lige igen " for at få det _aktive vindue_ ", trykker man ikke alt
> (også i tidligere versioner af Win) får man hele skærmen.

Det er sq rigtigt... Sorry... Jeg var vidst lidt for hurtig!
--
Martin K

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 06-04-02 08:33

Hej igen......jeg rodede lidt med det selv. Og jeg fandt et program på
Tucows der hedder Capture and Print.....det er sgu' godt, der kan man marke
et område med musen der Snap'es....Men ellers mange tak for hjælpen!

Hilsen Jacob