MS Windows
briani 27239
begrænset adgang til mapper i xp
Fra : Simon Kamber

Dato : 05-04-02 13:01

Når man deler en mappe over netværket i xp er der mulighed for at
vælge hvem der skal have adgang(hvis man ikke bruger simple sharing).
Er det muligt at vælge at der kun skal være adgang fra bestemte andre
computere, og hvis ja, hvordan?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-04-02 21:19

Fri, 05 Apr 2002 12:01:14 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>Er det muligt at vælge at der kun skal være adgang fra bestemte andre
>computere, og hvis ja, hvordan?

Opret de andre computere som brugere.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Simon Kamber

Dato : 06-04-02 10:43

On Fri, 05 Apr 2002 22:19:04 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Opret de andre computere som brugere.
Jada, men hvordan. Har ikke den nødvendige indsigt i xp:(.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-02 12:46

Sat, 06 Apr 2002 09:42:32 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>Jada, men hvordan. Har ikke den nødvendige indsigt i xp:(.

Kontrolpanel => Brugere => Opret nye brugere

Brug det navn, som computerne har på netværket.

Fra : Simon Kamber

Dato : 06-04-02 14:13

On Sat, 06 Apr 2002 13:46:18 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Brug det navn, som computerne har på netværket.
Virker ikke, kan det tænkes at det kræver NTFS formatering(eller hvad
det nu hedder)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-02 14:32

Sat, 06 Apr 2002 13:12:32 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>Virker ikke, kan det tænkes at det kræver NTFS formatering(eller hvad
>det nu hedder)

Det gør det.

Fra : Simon Kamber

Dato : 06-04-02 16:01

On Sat, 06 Apr 2002 15:31:33 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det gør det.
K, så er det nok det:). Tak for hjælpen

Fra : Simon Kamber

Dato : 06-04-02 16:03

On Sat, 06 Apr 2002 15:00:34 GMT, simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk
(Simon Kamber) wrote:

>K, så er det nok det:). Tak for hjælpen
Forøvrigt, er det muligt at omformatere ens drev fra FAT32 til NTFS
uden at skulle genistallere noget og uden at det giver problemer med
netværk o.l. (de andre computere vil stadig køre FAT)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-04-02 16:30

Ja. Brug convert.exe.

Fra : Simon Kamber

Dato : 06-04-02 17:05

On Sat, 06 Apr 2002 17:30:25 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Ja. Brug convert.exe.
Det giver ikke problemer når resten af netværket kører FAT32?. Og er
der andre ting man skal passe på?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-02 17:35

Sat, 06 Apr 2002 16:04:53 GMT, skrev
simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk (Simon Kamber):

>Det giver ikke problemer når resten af netværket kører FAT32?. Og er
>der andre ting man skal passe på?

Nej, et netværk er altid uafhængigt af, hvilket filsystem, der
køres på andre computere/servere.

Fra : Simon Kamber

Dato : 07-04-02 09:39

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Kontrolpanel => Brugere => Opret nye brugere
Det har stadig ingen effekt. Her er hvad jeg har gjort:

Formateret til NTFS

Oprettet en bruger på computeren med samme navn som den computer der
skal på netværket(under kontrolpanel/brugerkonti/opret ny konto)

Delt en mappe hvor jeg inde i tilladelser har fjernet "alle" og
erstattet det med den bruger der har computernavnet.

Når jeg så går ind på min computer fra den anden kan jeg godt komme
ind(søg efter computer/ind på computernavnet). Men når jeg forsøger at
gå ind i den delte mappe siger den at der ikke er adgang.