ADSL hos DLG
Fra : Peter Andreas Harteg

Dato : 05-04-02 12:50

DLG har tilbud på to CC produkter, som så vidt jeg umiddelbart kan se er
markedets billigste. Dlg.dk har ikke lagt noget ud om det endnu.

Se evt. pressemeddelse fra 28. feb. på http://www.cybercity.dk/presse/ om
samarbejdet.

Tilbudene er:

512/256 kr/md: 445 (50 kr. billigere end CC's 512/128 og altså dobbelt
upload)
1024/128 kr/md: 495 (samme pris som CCs 512/128, men dobbelt download).

Oprettelse 495 + Cisco Router 495 eller USB 245. Alle priser inkl. moms.

Kan bestilles på 70230600 (det tog mig 3 opkald og over ½ time at komme
igennem til den rigtige person - Mette hed hun - blev bl.a. automatisk
viderestillet til CyberCity Support og TDC Erhverv).

Jeg forstår ikke helt, hvilke fordele CC har ved at brugerne tegner
abonnement gennem et andet selskab - og hvis man i forvejen er CC-kunde, er
det måske værd at overveje at skifte til DLG og få højere båndbredde til
færre penge?

Samemnlign evt. priser med:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/?l=9
http://adsl.tiscali.dk/produkter_priser.php4
http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/bredbaand/bredb_priser.htm

Mvh. Peter
www.harteg.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-02 16:16

"Peter Andreas Harteg" <peter@harteg.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår ikke helt, hvilke fordele CC har ved at brugerne tegner
> abonnement gennem et andet selskab

Jeg forstår heller ikke helt hvilken fordel Tuborg har ved at kunderne
køber deres øl igennem et supermarked istedet for direkte ved bryggeriet

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 22:48

"Peter Andreas Harteg" <peter@harteg.dk> wrote in message
> DLG har tilbud på to CC produkter, som så vidt jeg umiddelbart kan se er
> markedets billigste. Dlg.dk har ikke lagt noget ud om det endnu.

Jo gode tilbud...

Vi er medlemmer af DLG (Dansk Landbrugs Grovvareselskab) svjv.

Men så er DLG sku godtnok ikke for kloge...

Hvor mange DLG medlemmer bor i byer, hvor CC er representeret?

Landmænd boer somregl på landet, hvor kun TDC har "dækning"

ja, jeg gav da godt have min ADSL igennem DLG; men så skulle de da lige lave
en aftale med TDC istedet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-02 23:31

> Landmænd boer somregl på landet, hvor kun TDC har "dækning"´

Hmm, det ved de åbenbart godt allerede:

http://www.cybercity.dk/presse/

"Vi kan med samarbejdsaftalen tilbyde vores kunder almindelig Internet- og
bredbåndsadgang til fordelagtige priser. Kommunikationsløsninger som disse
er særlig vigtige for kunderne, da de bor i landdistrikterne," siger Asbjørn
Børsting, adm. direktør i DLG-koncernen, og fortsætter:

"Der er tale om en strategisk vigtig samarbejdsaftale for os. Den udgør et
vigtigt skridt i udviklingen af DLG Tele, hvor vi hidtil har kunnet tilbyde
vores kunder fastnet- og mobiltelefoni."

Ham Asbjørn, er da som sagt ikke særlig klog, hvis han tror CC kan levere
ADSL til befolkningen i landdistrikterne...

"Central status: Endnu ingen forventet etableringsdato" Er sikker den besked
de fleste af de "600.000 potentielle kunder" vil få stukket i hovedet....

Hvis vores by, som endda ligge i HT området, ikke har nogen forventede
etableringsdato. Hvordan er det så i det mørke jylland, lolland osv osv....
har haft afsl i 11 månedere,,, endnu ingen andre end TDC dækker her.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 07-04-02 02:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> Hvis vores by, som endda ligge i HT området, ikke har nogen forventede
> etableringsdato. Hvordan er det så i det mørke jylland, lolland osv
> osv.

Det er flintrende ligegyldigt hvor centralen ligger - der skal bare være et
bestemt kundepotientiale indenfor r=5km.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-04-02 07:03

On Sun, 7 Apr 2002 01:21:08 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

>Det er flintrende ligegyldigt hvor centralen ligger - der skal bare være et
>bestemt kundepotientiale indenfor r=5km.

Og det er yderliger ligegyldigt om udstyret står på en telefoncentral,
eller ude i en lille lansby med 400 huse indenfor de 5 Km, bare TDC
har kobber nok mellem den kælder de kan leje og så de 400 huse,,,

Så en lansby der kan fylde tilstrækeligt godt op i DSLAM'en kan godt
få en af ADSL leverandørene til at levere i byen, selvom der er 10 Km
til nærmeste telefoncentral.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-02 15:37

On Sun, 07 Apr 2002 08:02:44 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Og det er yderliger ligegyldigt om udstyret står på en telefoncentral,
> eller ude i en lille lansby med 400 huse indenfor de 5 Km, bare TDC
> har kobber nok mellem den kælder de kan leje og så de 400 huse,,,

Nej - rå kobber aftalerne kræver at DSLAM udstyret står på en TDC
central.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-04-02 15:38

In article <slrnab0mcv.oju.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Nej - rå kobber aftalerne kræver at DSLAM udstyret står på en TDC
> central.

Sikker? Jeg mener godt man kan få trukket kobbertrunks til egen bygning.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Hope is a good breakfast, but it is a bad supper.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-02 16:35

On Sun, 7 Apr 2002 14:37:46 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Sikker?

Næsten

> Jeg mener godt man kan få trukket kobbertrunks til egen bygning.

På central grunden ja - udenfor, det har jeg ikke hørt om ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-04-02 17:39

On 07 Apr 2002 15:35:17 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Næsten
>På central grunden ja - udenfor, det har jeg ikke hørt om ...

Jeg kan meget vel huske det jeg har læst for længe længe siden
forkert, ligesom jeg meget vel kan have misforstået noget, og dengang
jeg læste på de standaraftaler, var det heller ikke så meget det jeg
læste på. Men jeg havde fået forstålesen af at man kunne få en
hyldeplads, eller eget selvstændigr rum, med selvstændig indgang,
eller man kunne bygge eget hus, og det eget hus havde jeg ikke indtryk
af at det nødvendigvis skulle være placeres på samme grund som
centralen. Men det er klart at der er flere fordele ved at have det på
samme grund.

Det jeg tænkte på var en lansby hvor TDC har samlet telefonien i et
gadeskab, og at man derfra kunne træke kobbertrunksen til en lejet
kælder. Men igen, jeg kan meget vel have misforstået aftalerne,,,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 09:34

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message

> Det er flintrende ligegyldigt hvor centralen ligger - der skal bare være
et
> bestemt kundepotientiale indenfor r=5km.

Skal der det.... TDC opsætter adsl på samtlige centraler. Kun de kunder der
ikke kan få det pga afstanden. går "tabt" Hvorimod CC, tænker udelukkende i
potientielle kunder.

Fra : Morten Boysen

Dato : 07-04-02 13:49

> [...]
kunder der
> ikke kan få det pga afstanden. går "tabt" Hvorimod CC, tænker

Synes du, der er noget mærkeligt ved det?

--
Morten Boysen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 13:54

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message

> Synes du, der er noget mærkeligt ved det?

Næe, men det er da mærkeligt at DLG vælger CC, når TDC har et fuldt udbygget
ADSL netværk.

Fra : Morten Boysen

Dato : 07-04-02 14:30

> "Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message

> Næe, men det er da mærkeligt at DLG vælger CC, når TDC har et fuldt
udbygget
> ADSL netværk.

Der er uden tvivl andre faktorer, som er vigtige. Her tænkes ikke
mindst på pris og administration. Du skal derudover også tænke på, at
man også kan få gammeldaws opkaldsforbindelser igennem DLG. På den
måde dækker CC alle med en telefon.

--
Morten Boysen

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 11-04-02 00:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Næe, men det er da mærkeligt at DLG vælger CC, når TDC har et fuldt
udbygget
> ADSL netværk.

Du forudsætter at DLG har haft et valg der inkluderer TDC ADSL, mig bekendt
tilbyder TDC ikke ADSL løsningen til videresalg eller branding.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-04-02 00:23

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
> Du forudsætter at DLG har haft et valg der inkluderer TDC ADSL, mig
bekendt
> tilbyder TDC ikke ADSL løsningen til videresalg eller branding.

Det gør de.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 11-04-02 23:13

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Det gør de.

Tak for oplysningen, kunne du komme med et eksempel ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-04-02 23:20

> Tak for oplysningen, kunne du komme med et eksempel ?

Der var da en af de andre telefonudbydere der annoncerede et samarbejde
for nylig, var der ikke?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-04-02 01:23

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Der var da en af de andre telefonudbydere der annoncerede et samarbejde
> for nylig, var der ikke?

Hvis jeg vidste det spurgte jeg jo ikke...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-04-02 06:00

> Hvis jeg vidste det spurgte jeg jo ikke...

Men jeg husker det heller ikke, så jeg håber der er en anden der kan
huske det...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-02 09:58

In article <3cb669c0$0$26201$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Men jeg husker det heller ikke, så jeg håber der er en anden der kan
> huske det...

Nu skal jeg hjælpe dig med din hullede hukommelse: Tele2 reseller TDC
ADSL, men dog termineret i deres eget IP-net, så det er vel blot en
bitstream-aftale der er tale om, og den er DLG næppe interesseret i.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Tonight's the night: Sleep in a eucalyptus tree.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-04-02 18:09

On Fri, 12 Apr 2002 08:58:05 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Nu skal jeg hjælpe dig med din hullede hukommelse: Tele2 reseller TDC
>ADSL, men dog termineret i deres eget IP-net, så det er vel blot en
>bitstream-aftale der er tale om,

Alså de siger, DSLAM'erne er forbandet dyre, hvis nu vi går sammen om
at købe DSLAM'er, bliver det billiger for begge parter (Tele2 og TDC),
og så køre de hver deres linier til DSLAM'en?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-02 18:38

In article <q25ebu4k1ljt5flgtjiu7s4g1phgu80kfg@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

> Alså de siger, DSLAM'erne er forbandet dyre, hvis nu vi går sammen om
> at købe DSLAM'er, bliver det billiger for begge parter (Tele2 og TDC),
> og så køre de hver deres linier til DSLAM'en?

Nej, det bliver transporteret i TDCs ATM backbone til udvalgte punkter,
alt andet vil nok komme i karambolage med reguleringen på telemarkedet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Stupidity, like virtue, is its own reward"

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-04-02 18:47

On Fri, 12 Apr 2002 17:37:53 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Nej, det bliver transporteret i TDCs ATM backbone til udvalgte punkter,
>alt andet vil nok komme i karambolage med reguleringen på telemarkedet.

Ja, det giver også den fordel at de kan tilbyde på alle centraler TDC
er på, uden at skulle ud og skaffe båndbrede til centralerne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 12:01

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> Ja, det giver også den fordel at de kan tilbyde på alle centraler TDC
> er på, uden at skulle ud og skaffe båndbrede til centralerne.

Ja, men det betyder stadigt. At TDC har det overordrede monopol...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-04-02 15:21

On Sat, 13 Apr 2002 13:00:45 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> "Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> Ja, men det betyder stadigt. At TDC har det overordrede monopol...

TDC har IKKE monopol, det står andre udbydere frit at opsætte DSLAM'er
på de centraler de ønsker.

Jeg kan ikke se hvordan, det at TDC *tilbyder* at andre udbydere som
*alternativ* kan købe en tjeneste af TDC, vil gøre at TDC får mere eller
mindre monopol.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 14-04-02 22:00

> [...]

> ADSL, men dog termineret i deres eget IP-net, så det er vel blot en
> bitstream-aftale der er tale om, og den er DLG næppe interesseret i.

Det vil jeg ikke kalde for videresalg eller branding, men en selvstændig
løsning baseret på teknik fra underleverandører blandet med egne ydelser.

Rebranding er samme produkt, markedsført og solgt under eget navn.

Men vi kan jo også kalde resten af ADSL markedet for rebranding eller
videresalg, de bruger jo TDC's kobber....

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-04-02 22:30

On Sun, 14 Apr 2002 23:00:10 +0200, Ulrik Lunddahl wrote:

> [...]
>
> Men vi kan jo også kalde resten af ADSL markedet for rebranding eller
> videresalg, de bruger jo TDC's kobber....

Der er forskel på at købe adgang til kobberet, som trods alt kun er en
lille del af det samlede billede, og så køber DSLAM porte, transmission
tilbage til "hoved kontoret" eller et mindre antal udvekslings punkter.

Med TDC's ADSL gensalgs produkt, så skal der groft sagt kun en router
med et ATM interface til, og så en linie til en transit udbyder, så kan
man sælge ADSL til folket ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 15-04-02 11:56

It seems Jesper Skriver wrote:
> Med TDC's ADSL gensalgs produkt, så skal der groft sagt kun en router
> med et ATM interface til, og så en linie til en transit udbyder, så kan
> man sælge ADSL til folket ...

Det er vist meget groft sagt. Typisk er der også noget support,
accounting, mail-/newsservers, provisioning, diverse services.

Faktisk tror jeg at man selv med TDC gensalgsprodukt er temmeligt langt fra
at ha' noget der minder om et salgbart produkt sammenlignet med de andre
tilbud der er i markede.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-04-02 12:13

On Mon, 15 Apr 2002 10:55:52 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote:

> Det er vist meget groft sagt. Typisk er der også noget support,

Jeg har hørt at man i UK nu sælger ADSL uden support.

> accounting

Det kan man sikkert få PBS til at klare for sig.

> mail-/newsservers, provisioning, diverse services.

Nej nej, det kan man klare sig helt uden i UK ...

> Faktisk tror jeg at man selv med TDC gensalgsprodukt er temmeligt
> langt fra at ha' noget der minder om et salgbart produkt sammenlignet
> med de andre tilbud der er i markede.

Hvis man vil lave et produkt som matcher hvad CC, Tiscali og TDC sælger,
ja - men hvis man vil lave et rent access produkt, uden ting som mail og
news, så er man ret langt af vejen ...

På den anden side, hvis en ISP som i dag kun har dial-up, vil til at
sælge ADSL, så har de stort set alle de andre ting klart, og så handler
det stort set om en router med et ATM interface ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-02 18:01

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> så handler
> det stort set om en router med et ATM interface ...

Hvis det her var userfriendly så ville man se en kasse med en brugt SS
5711'er påklistret et klistermærke med teksten "ADSL-ISP in a box"

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-04-02 19:21

<nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

>Det er vist meget groft sagt. Typisk er der også noget support,
>accounting, mail-/newsservers, provisioning, diverse services.

Det er godt du skriver typisk,,,

>Faktisk tror jeg at man selv med TDC gensalgsprodukt er temmeligt langt fra
>at ha' noget der minder om et salgbart produkt sammenlignet med de andre
>tilbud der er i markede.

Hvis jeg kunne få ADSL uden Mail, uden Newsserver[1] uden Hjemmeside
plads, uden Gratis support [2], kort sagt et rent access produkt,
billiger end det jeg giver med alt det jeg aligevel ikke bruger, da
jeg køre servicesne selv, så vil jeg ikke betænke mig så meget på at
slå til.

[1] Det kommer næppe bag på dig, at jeg ikke kan leve uden en
newsserver, men jeg kan [og vil snart gøre det) klare mig med et
newsfeed, som ikke er til nærmelsvis lige så belastende økonomisk for
en ISP.

[2] Jeg forstiller mig at man i kontrakten med TDC om gensalg af ADSL,
kunne lave en aftale om at TDC forstår slutbruger support på
forbindelsen, som fraktures i hvert enkelt tilfælde. Og at gensælgeren
selv forstår support pr. e-mail.

Nogen der er frisk på at være med til at gå igang med det?

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 16-04-02 23:37

> [...]

> lille del af det samlede billede, og så køber DSLAM porte, transmission
> tilbage til "hoved kontoret" eller et mindre antal udvekslings punkter.

Det er jeg klar over, eksemplet er alligevel godt nok, det produkt du
omtaler er ikke TDC's løsninger med nyt logo.

> Med TDC's ADSL gensalgs produkt, så skal der groft sagt kun en router
> med et ATM interface til, og så en linie til en transit udbyder, så kan
> man sælge ADSL til folket ...

Der er store perspektiver i produktet, det er jeg enig i, men jeg opfatter
ikke det produkt du optaler som noget der med succes kan rebrandes af et
foderstoffirma.

Og det var vist derfra vi kom....

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-04-02 12:36

On Fri, 12 Apr 2002 00:12:54 +0200, Ulrik Lunddahl wrote:

> Tak for oplysningen, kunne du komme med et eksempel ?

Telia og Tele2 gensælger f.eks. TDC ADSL

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 14:38

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Telia og Tele2 gensælger f.eks. TDC ADSL

Også Telia?

Efter hvad jeg hørte, skulle Telia da selv til at lave netværk.. Men så kan
det da godt være, at de gensælger TDC adsl, de steder for de ikke selv vil
udbygge?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-02 14:40

In article <3cb6e335$0$58778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> det da godt være, at de gensælger TDC adsl, de steder for de ikke selv vil

Ja, Telia bruger bitstream til VPN produkter, de steder hvor der ikke er
egne DSLAMer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Don't change the reason, just change the excuses!

Fra : Rune Manscher

Dato : 07-04-02 13:51

> [...]
der
> ikke kan få det pga afstanden. går "tabt" Hvorimod CC, tænker udelukkende

Du får det til at lyde nærmest suspekt for et firma at overveje, om en
investering rent faktisk kan betale sig. Cybercity (og alle andre private
selskaber) er jo ikke filantropiske velgørenhedsorganisationer, men
virksomheder med (i hvert fald) et erklæret mål, nemlig at tjene penge...

*Rune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 13:58

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> selskaber) er jo ikke filantropiske velgørenhedsorganisationer, men
> virksomheder med (i hvert fald) et erklæret mål, nemlig at tjene penge...

Jeg ved ikke hvordan jeg for det til at lyde. Men jeg synes det er mærkeligt
at DLG har valgt CC, når de åbenlyst ikke dækker den del af befolktningen
som er interresant for DLG.

Desuden er jeg sikker på TDC tænker over indtjeningen.

For det første har de jo allerede centralerne, og de komme på normal service
runde. Så hvorfor ikke smide en Dslam op. Desuden vil de jo klart få en del
kunder, hvis de er de eneste der er på centralen.

Hvis de tjener mange penge på Borup´s alle centralen, som nok er den største
telefoncentral i Danmark? Så udlignes indtjeningen jo bare, ved de mindre
omsættende centraler.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-02 15:37

On Sun, 7 Apr 2002 14:57:53 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> service runde. Så hvorfor ikke smide en Dslam op. Desuden vil de jo
> klart få en del kunder, hvis de er de eneste der er på centralen.

DSLAM'en på den lille land central, med måske 100 potentielle kunder,
kommer aldrig til at tjene sig selv hjem igen.

Det er udelukkende en politisk beslutning at man vil tilbyde ADSL
"overalt"

> Hvis de tjener mange penge på Borup´s alle centralen, som nok er den
> største telefoncentral i Danmark? Så udlignes indtjeningen jo bare,
> ved de mindre omsættende centraler.

Ja - men hvorfor sætte penge til på de små centraler, hvis det er en
rent forretnings mæssig beslutning ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-04-02 15:41

> Ja - men hvorfor sætte penge til på de små centraler, hvis det er en
> rent forretnings mæssig beslutning ?

Det er en rent forretningsmæssig beslutning. Ved at være "overalt"
bliver man det oplagte valg i folks bevidsthed.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-02 16:36

On Sun, 7 Apr 2002 16:41:16 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er en rent forretningsmæssig beslutning. Ved at være "overalt"
> bliver man det oplagte valg i folks bevidsthed.

Det kommer aldrig til at tjene sig selv, hjem igen ... Det er en rent
politisk manifestation.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 16:47

> Det kommer aldrig til at tjene sig selv, hjem igen ... Det er en rent
> politisk manifestation.

Det er du helt sikker på?

Det er klart at centraler, hvor der er tilsluttet 50 ældre beboere, ikke vil
få så mange aktive ADSL brugere. Så giver det da et klart hit hos
befolktningen, at man altid kan vælge TDC. Ligegyldigt hvad man er
interreseret I.

Jeg tror da klart, at en kommune som jeg boer i. Hvor der er god vækst i
nybeboelser, og børne famillier... TDC trak da fx en 300 Pars telefontråd.
Til dette område. Der er vel ca. 5000 beboere i byen her. Men alligevel er
der jo ikke nogen andre end TDC der gider komme med noget spændende... Jo
Sonofon FWA, som da også er her. Men ikke adsl.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-02 16:51

On Sun, 7 Apr 2002 17:47:20 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Det er du helt sikker på?
>
> Det er klart at centraler, hvor der er tilsluttet 50 ældre beboere,
> ikke vil få så mange aktive ADSL brugere.

Korrekt, og investeringen i at få ADSL på en sådan central kan aldrig
blive tjent hjem igen ...

> [...]
> vækst i nybeboelser, og børne famillier... TDC trak da fx en 300 Pars
> telefontråd. Til dette område. Der er vel ca. 5000 beboere i byen

En central med 5000 potentielle kunder er heller ikke blandt de mindste,
det kan sagtens være at det kan blive en god forretning over tid, men
det bliver de små alså aldrig.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 17:04

> Korrekt, og investeringen i at få ADSL på en sådan central kan aldrig
> blive tjent hjem igen ...

Man kan vel aldrig kunne se det overskuet på papiret.....

Men det kan jo sådanset godt give overskud, at man satser på at dække
samtlige centraler. Som der er blevet besluttet...

Det er jo ligesom en reklame for firmaet. En reklame som er lavet for fx
hele TDC. Kan man jo heller ikke trække det ud på sort og hvidt, hvilke
afdellingere der har fået del i reklamen.

Det samme er vel gælgende, hvis TDC af politiske grunde, har besluttet at
dække alle centraler. Giver det jo som Martin siger, en større opmærkhed fra
befolktningen. Det betyder jo at folkt i første interresserunde vil kigge på
TDC, da de er sikre på at få det der´.

Det er jo det samme med at firmaere ser på fx deres medarbejdere der
udførere arbejdet. For firmaet er det en stor udgift at give medarbejderen
Løn. Men uden medarbejderen, kan jobbet ikke udføres for kunden.

Her kan man vel sætte det sammen med, at den lille central giver på papiret
underskud, men samlet set. Er det en fordel at den lille central også er
dækket.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-04-02 17:54

On 07 Apr 2002 14:36:46 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>DSLAM'en på den lille land central, med måske 100 potentielle kunder,
>kommer aldrig til at tjene sig selv hjem igen.

Jeg har tiderliger fået forståelsen for at en DSLAM tiderliger ikke
kunne have så mange ADSL bruger på, som de man køber idag, er det
korekt?
Jeg har også fået indtryk af at man løbende udskifter de små med nye
med plads til flere, de små får man så i overskud, og kan bruge dem på
de mindere centraler.
Hvis man tager prisen på den mindre udfaset DSLAM og skal have
forrentet den på den lille central, så har du sikkert ret i at det
ikke kan komme til at løbe rundt, men hvis nu man siger vi vil af
markedsføringsgrunde have ADSL over det hele, og så undlader at sende
dem til skrot, men genbruger dem, så er det måske ikke helt så mange
penge man skal flytte fra de store ADSL centraler til de små, for
samlet at få pengene hjem igen,,,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-02 19:12

On Sun, 07 Apr 2002 18:54:18 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Jeg har tiderliger fået forståelsen for at en DSLAM tiderliger ikke
> kunne have så mange ADSL bruger på, som de man køber idag, er det
> korekt?

Der fåes forskellige modeller - med forskellige antal porte i.

Men der er andre udgifter end den fysiske box.

> Jeg har også fået indtryk af at man løbende udskifter de små med nye
> med plads til flere, de små får man så i overskud, og kan bruge dem på
> de mindere centraler.

TDC har skiftet nogle gamle DSLAM'er ud, men det var ikke forde de var
små - men det var for at frigøre kort til reserve dele for dem som
stadigt var i brug, og frigav derfor ikke udstyr til opsætning andre
steder.

> [...]
> dem til skrot, men genbruger dem, så er det måske ikke helt så mange
> penge man skal flytte fra de store ADSL centraler til de små, for

Det er ikke "små genbrugte" DSLAM'er der kommer op sådanne steder, det
er sprit nye, fuldstændigt som alle andre steder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 07-04-02 10:12

> [...]
> Hvor mange DLG medlemmer bor i byer, hvor CC er representeret?
> Landmænd boer somregl på landet, hvor kun TDC har "dækning"

Hvem siger det kun er landmænd der kan købe ADSL igennem DLG?

MVH
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-02 10:42

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message

> Hvem siger det kun er landmænd der kan købe ADSL igennem DLG?

Det siger jeg heller ikke

Men det er vel hovedbestandelen af medlemmerne? Hvad ved jeg...

De skriver jo selv:

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 07-04-02 10:47

> Det siger jeg heller ikke
Nej ok

> Men det er vel hovedbestandelen af medlemmerne? Hvad ved jeg...

Skal man være medlem? Jeg kender nok de første 15 som har telefon igennem
DLG uden at have det fjerneste med DLG at gøre på anden måde. F.eks. min
farmor

MVH
Thomas

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-04-02 04:37

>Hvem siger det kun er landmænd der kan købe ADSL igennem DLG?
>
>MVH
> Thomas

ALLE i DK kan blive medlem af DLG - kontakt dem.

Der er rabatte at hente på op til 15% på forsikringer, 30% på TDC
mobil abn etc.

Det er gratis at være medlem.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-04-02 06:47

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> ALLE i DK kan blive medlem af DLG - kontakt dem.

Yeps, netop min pointe....Det er en stor fejl at tro at det kun er landmænd
der kan spare penge ved at bruge DLG....

MVH
Thomas