Gårdkat søger godt hjem
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 31-01-01 21:25

Jeg har i ca. 2 måneder haft en gårdkat boende hos mig.

Hun stod og frøs ude i det kolde vejr og var fuldstændig udsultet, så jeg
tog hende selvfølgelig midlertidigt til mig. Problemet er at jeg desværre
ikke har mulighed for at beholde hende (har en dejligt hankat i forvejen).
Hun er tydeligvis uden ejer, men er meget kælen hvis hun ikke er i rum med
andre katte (hun bliver lidt fornærmet/reserveret hvis min egen kat er i
nærheden). Hun er gråstribet med gule øjne.

Hun er 100% renlig men er ikke steriliseret, øremærket eller noget som
helst. Hun er absolut en indekat, men vil gerne ud i ca. 10 minutter hver 2.
dag så vidt jeg har erfaret .

Jeg er nødsaget til at køre hende på Inge's Kattehjem med mindre nogen af
jer derude kender en evt. aftager.

Jeg vil gerne lige understrege at det altså ER en gårdkat, som jeg ikke selv
har 'modtaget' af egen fri vilje (bare for ikke at modtage diverse moralske
mails ).

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Gidde

Dato : 31-01-01 22:10

Med gårdkat, mener du så huskat? Eller mener du en kat, som har boet på en gård?
Hvis hun er 100% indekat, så lyder det nemlig ikke umiddelbart som en typisk
bondegårdskat.....
Mvh. Gitte

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 31-01-01 23:28

Øh nå nej. Ok. Men jeg bor jo på Nørrebro og der har ordet 'gård' en helt
anden betydning. Det er en del af dem herinde der render rundt - ejerløse -
i de forskellige baggårde. - Så det er det hun er; en baggårdskat

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Gidde

Dato : 31-01-01 23:36

Hahahaha
Ok! Og jeg som er vokset op med ... jeg tror det hed ...Vesterbro Ungdomsband på
stereo'en . Jeg burde være i stand til at associere ordet gårdkat med
baggårdskat (...og jeg sir hvæs, hvæs, riv, riv, riv, at være baggårdskat det er
et hundeliv....etc. etc. fnis).
Det er nok en kaseret eller "forsvundet" familiemis.....hvis hun er så kælen og
endvidere sagtens kan affinde sig med livet indendøre. Så er der da også en
chance for at KV eller Inges kan skaffe hende et hjem. Er du helt sikker på at
Møgmis (det er da dig med Møgmis ikke?) ikke kunne ha glæde af en veninde (hæhæ,
ku ikke lige la vær....du lyder jo som en egnet kattefar)? Tro mig, livet får en
helt ny ... dimension ... med to sådanne eksistenser i sengen...på
køkkenbordet....jeg mener... i hjemmet!!
Held og lykke med damen....
Gitte

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 00:50

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-02-01 00:50

Her i huset er vi helt enige om GRRRRRR
Hvad har de mennesker gang i...¿¿

Hvis de ikke kan finde ud af at investere i et kradsebræt, hvad skal de så
med en kat..

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 01-02-01 01:51

Henrik Pedersen skrev i meddelelsen <95a8as$24b$1@news.cybercity.dk>...
>Her i huset er vi helt enige om GRRRRRR
>Hvad har de mennesker gang i...¿¿
>
>Hvis de ikke kan finde ud af at investere i et kradsebræt, hvad skal de så
>med en kat..

Det behøver ikke engang at koste noget. Det bedste katte ved er en stamme fra et hyldebær-træ, og de er ikke svære at finde rundt-omkring

mvh
Mads

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 01-02-01 01:49

Rasmus Christiansen skrev i meddelelsen ...
>Øh nå nej. Ok. Men jeg bor jo på Nørrebro og der har ordet 'gård' en helt
>anden betydning. Det er en del af dem herinde der render rundt - ejerløse -
>i de forskellige baggårde. - Så det er det hun er; en baggårdskat

Hvor på Nørrebro bor du (bare sådan cirka)?

Sagen er at jeg bor lige ved Nørrebro-hallen og jeg har gennem de sidste 6 år dagligt fodret 2 hunkatte (en tredie blev aflivet for et år siden) og udover maden klarer de sig tilsyneladende fremragende uden anden hjælp. Måske kunne hun blive sat ud sammen med dem og komme ind i samme ordning.

Du kan eventuelt svare direkte.

mvh
Mads

Fra : Gidde

Dato : 01-02-01 09:27

Hej Mads
Måske det var en ide at snakke med Kattens Værn, så kattene kunne blive neutraliseret og genudsat hos dig (tror bestemt de har en ordning der gør det muligt). Bare for at undgå at kattene også formerer sig.
Mvh. Gitte

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 01-02-01 11:40

Gidde skrev i meddelelsen <3A791E67.8AA65CF6@hum.auc.dk>...
> [...]
neutraliseret og genudsat hos dig (tror bestemt de har en ordning der gør
det muligt). Bare for at undgå at kattene også formerer sig.

Ja, Gitte, faktisk er jeg rimelig sikker på at mine to nuværende vildkatte
er neutraliseret; i de 6-7 år jeg har kendt dem har de ikke fået killinger
til trods for at de _er_ hunkatte. De har også begge to øremærkning, men jeg
kan lige præcis ikke læse dem.

Den aktuelle gårdkat skal jo nok kunne komme ind under samme ordning hvis vi
snakker med Kattens Værn om det.

mvh
Mads

Fra : Ann K.

Dato : 01-02-01 00:02

Hejsa.
Gitte dog... Kan du ikke huske at Rasmus for et stykke tid siden,
spurgte om råd ang. sin hankat og dens strejfture ud på Nørrebrogade i
KBH???? Som bisætning nævnte han, at han også havde denne hunkat boende...

Rasmus... er det helt umuligt for dig at beholde hende???
Møgmis er vel kastreret nu og du kunne jo evt holde hende på p-piller et
stykke tid, til du har råd til at få hende neutraliseret... Eller vil hun
bare ikke acceptere Møgmis (= angst for slagsmål)???
Jeg spørger, fordi jeg simpelthen synes, det er synd for hende... først
kasseret fra et sted, så finde et nyt sted, som er gode ved hende - og nu
igen flytte...
Hvis det er fordi kattene ikke kan enes... ja, så har du jo ikke andre
muligheder....
Og jeg kan desværre ikke hjælpe dig... Vennerne aftager _ikke_ flere af mine
omplaceringskatte, de har nok!!!! *SSS*

Håber virkelig det vil lykkes dig at finde hende et nyt hjem!!!!

Mvh Ann

Fra : Gidde

Dato : 01-02-01 00:21

Jo, jeg syntes da helt bestemt det måtte være Møgmis'es madfar Men hunkatten
kan jeg slet ikke huske er blevet nævnt før.....
Hihi...nu begynder vi sikkert alle at tale til Rasmus'es gode, sentimentale og
omsorgsfulde side , i håb om at hunmissen (hæhæ, Hunmis og Møgmis...eller
Gårdmis og Møgmis - sikke et par...det lyder lidt i retningen af Clark Gable og
Vivian Leigh (var det nu også det hun hed?)...) må få et blivende hjem.
Umiddelbart lyder det som om de to katte godt ville kunne vænne sig til
hinanden?? Fnis, Rasmus, du bliver sgi nødt til at diske op med noget værre end
at hun virker "fornærmet" når Møgmis er i samme rum....kan det ikke være udtryk
for projektioner??
Nej...men seriøst, hvis du ikke vil/kan beholde hende, så gør du ret i at søge
efter et godt hjem til hende....men suk, hvor er det da trist at hun ikke bare
kan dumpe ned i sofaen hos dig til evig tid.
Mvh. Gitte

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 01-02-01 00:52

Hehe. Folk er så søde i denne gruppe. Men det er jo flere ting i alt dette.
Dels er vi to mennesker der bor i samme lejlighed og den anden person kan i
forvejen ikke fordrage katte (men han har dog accepteret Møgmis). Så er der
den med økonomien; jeg har ikke for mange penge i forvejen og kattebudgettet
har været fordoblet de sidste 2 måneder pga. vores fornærmede midlertidige
logerende og det kan man godt mærke. Desuden skal hun også steriliseres etc.
etc. og jeg har sørme ikke råd...

De 'slås' kun i leg (ser det ud som om). Møgmis er kun ca. 8 måneder gammel
(og kastereret) og for 3 uger siden var baggårdsmissen i løbetid og MEGET
villig til ALT. Møgmis fattede INTET og sad bare og gloede på at hun
fjernede halen og lavede 'fri adgang' Han prøvede godt nok at slå hende
lidt i hovedet med hans pote, men det var ikke lige det hun havde i
tankerne.

Men for nu at vende tilbage til det alvorlige, så er der altså ingen vej
udenom, så vi har en aftale på Inge's Kattehjem på mandag så der tager vi ud
sammen med et lille 'hjælpe-bidrag' og så håber jeg hun får at godt hjem...

Fra : Gidde

Dato : 01-02-01 09:28

Ok. Held og lykke til den lille hunmis
---