Henter ikke indhold fra databasen ind i fo~
Fra : Allan Johansen

Dato : 05-04-02 00:42

Hej NG

Er der nogen som kan hjælpe en "Newbie" med at finde ud af, hvorfor
nedenstående koden ikke henter indholdet (i dette tilfælde en artikel fra en
database) ind i formularen. Det drejer sig specifikt om indholdet i "forord"
og "artikel"

Kig evt her: http://www.hesselbjerg.dk/test/phpOverwiew.php

<?php

Database tilslutningen er bevist undlad, da den virker.

if ($submit): // Artiklen er
// blevet opdateret.

$sql = "UPDATE katteadfaerd SET " .
"dato='$dato', " .
"skribent='$skribent', " .
"overskrift='$overskrift', " .
"forord='$forord', " .
"artikel='$artikel', " .
"id='$id' " .
"WHERE id=$id";
if (mysql_query($sql)) {
echo("<P>Artikelen er opdateret.</P>");
} else {
echo("<P>Fejl i forbindelse med opdatering af artiklen: " .
mysql_error() . "</P>");
}

?>

<P><A HREF="phpOverwiew.php">Retur til artikel oversigten</A></P>

<?php
else: // Tillader brugeren at redigere i artiklen
// med ID=$id

$row=mysql_query("SELECT dato, skribent, overskrift, forord, artikel, id "
..
"FROM katteadfaerd " .
"WHERE id=$id");
if (!$row) {
echo("<P>Fejl i forbindelse med hentningen af artikelen: " .
mysql_error() . "</P>");
exit();
}

$row = mysql_fetch_array($row);

$dato = $row["dato"];
$skribent = $row["skribent"];
$overskrift = $row["overskrift"];
$forord = $row["forord"];
$artikel = $row["artikel"];
$id = $row["id"];

// Add slashes to database
// values for use as HTML attributes
$dato = addslashes($dato);
$skribent = addslashes($skribent);
$overskrift = addslashes($overskrift);
$forord = htmlspecialchars($forord);
$artikel = htmlspecialchars($artikel);
$id = addslashes($id);

?>

<FORM ACTION="<?php echo($PHP_SELF); ?>" METHOD=POST>
<P>Redigere i artiklen:<BR>
Dato: <INPUT TYPE=TEXT NAME="dato" VALUE="<?php echo($dato); ?>" SIZE=20
MAXLENGTH=100><BR>
Skribent: <INPUT TYPE=TEXT NAME="skribent" VALUE="<?php echo($skribent); ?>"
SIZE=20 MAXLENGTH=100><BR>
Overskrift: <INPUT TYPE=TEXT NAME="overskrift" VALUE="<?php
echo($overskrift); ?>" SIZE=40 MAXLENGTH=100><BR>
Forord:<textarea name="forord" value="<?php echo $forord; ?>" rows=15
cols=60 WRAP></textarea><br>
Artikel:<textarea name="artikel" value="<?php echo $artikel; ?>" rows=30
cols=60 WRAP></textarea><br>
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="id" VALUE="<?php echo($id); ?>">
<INPUT TYPE=SUBMIT NAME="submit" VALUE="SUBMIT"></P>
</FORM>

<?php endif; ?>

</BODY>
</HTML>

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Allan E

Dato : 05-04-02 13:03

"Allan Johansen" <hesselbjerg@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
en
> database) ind i formularen. Det drejer sig specifikt om indholdet i
[snip]
> Forord:<textarea name="forord" value="<?php echo $forord; ?>" rows=15
> cols=60 WRAP></textarea><br>
> Artikel:<textarea name="artikel" value="<?php echo $artikel; ?>" rows=30
> cols=60 WRAP></textarea><br>

Egentlig er dit problem ikke php realateret, men det kan selvfølgelig være
svært at se når man ikke kan se problemet.

Du kan ikke bruge value til at sætte indholdet i et textarea. Prøv istedet
at skrive indholdet mellem tags'ne, altså:
<textarea name="forord" rows=15 cols=60 WRAP>
<?php echo $forord; ?></textarea>

Mvh Allan E

Fra : Allan Johansen

Dato : 05-04-02 16:57

"Allan E" <ege@per_fjern_son.dk> wrote in message

> Egentlig er dit problem ikke php realateret, men det kan selvfølgelig være
> svært at se når man ikke kan se problemet.

Hej Allan E

Jeg siger dig alligevel mange tak fordi du løste mit problem.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Allan E

Dato : 07-04-02 14:29

> Jeg siger dig alligevel mange tak fordi du løste mit problem.

Jamen det var da så lidt