At gemme en gif uden javax
Fra : Theis Borg

Dato : 31-01-01 21:01

Hejsa.

Jeg har lavet et lille tegneprogram, hvor brugeren kan tegne lidt.
Brugeren kan også gemme sit billede i en database (via et lille
perl-modul - det var for kompliceret med RMI/JDBC). Så langt så godt.

Men nu vil man jo også gerne se de andre (eller egne) brugeres billeder
uden brug af en javaapplet, f.eks. på en lille galleriside.

Derfor vil jeg gerne konvertere en streng til et billede (gif/jpg/bmp)
som jeg kan gemme i databasen. Problemet er nu at alle de eksempler jeg
kan finde hos Sun og på nettet går bruge af "javax" - dvs. java 2.0 som
endnu ikke er indbygget i browserne.

Dagens spørgsmål er derfor: hvordan konverterer jeg en streng til et
billede uden brug af java2? Det er jo ikke særligt brugervenligt at bede
en netbruger om lige at downloade en plugin, inden de kan få lov til at
gemme deres billede.

q Theis