MS Windows
briani 27239
Gemme e-mails i fil så de kan hentes ind i~
Fra : Gunner Poulsen

Dato : 04-04-02 22:59

Kære venner.

Min kærestes Windows 98 maskine skal formateres om og geninstalleres.

Hun er meget øm om de e-mails der ligger i hendes indbakke og vil meget
gerne have dem gemt i en fil hvorfra hun umiddelbart kan hente dem ind igen
i Outlook exspres efter formateringen.

Jeg benytter normalt ikke OE, og må derfor ty til jeres hjælp

Er der en nem måde at gøre det på så e-mailene ligger som før efter
ominstalleringen?

Venlig hilsen Gunner Poulsen.

--
Aktiv i projektet Gnu Skole.
Et projekt med det formål at udbrede brugen af Open Source Software i

Fra : Christian Catu

Dato : 04-04-02 23:09

"Gunner Poulsen" <gp@lyngbjerggaardskolen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg benytter normalt ikke OE, og må derfor ty til jeres hjælp
>
> Er der en nem måde at gøre det på så e-mailene ligger som før efter

Jerg er ikke sikker på at det er den rigtige måde, men jeg plejer at gøre
det således:
Find den mappe hvor dine mail er gemt (under options finder du
vedligeholdelse og vælger så store folder (jeg ved ikke hvad den hedder i
den danske udgave)). Den folder kan du så bare backe up, eler kopiere over
på en anden disk. Når du så skal bruge dem igen vælger du bare import
meddelelser.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 04-04-02 23:13

On Thu, 04 Apr 2002 23:59:02 +0200 skrev Gunner Poulsen
> [...]

>Jeg benytter normalt ikke OE, og må derfor ty til jeres hjælp
>
>Er der en nem måde at gøre det på så e-mailene ligger som før efter

Jeg kender en måde, men om den er nem må du selv vurdere:
Åben 'Denne Computer', vælg C: (hvis det er der hendes mails ligger,
det gør de normalt), tryk F3 og søg efter filer der hedder *.dbx
Disse filer er hendes mails, og dem skal du have gemt på et sikkert
sted. Du bør også lave øvelsen med *.eml da det er en anden måde
windows kan gemme mails på. Når disse filer er flyttet fra C: kan du
formatere og reinstallere uden problemer.

Efterfølgende starter du OE og lukker den igen. Dette for at sikre dig
at OE er rigtigt installeret, og at der er dannet *.dbx filer. Du skal
nu bare erstatte de nydannede *.dbx filer med den du havde gemt før,
og det var det !

Jeg giver ingen garanti, men sådan ville jeg selv have gjort det.

Martin

Fra : Atcox

Dato : 04-04-02 23:31

Eller brug for eksempel dette program som også tager konti,
meddelelsesregler, bogmærker og ikke at forglemme, adressebogen med.
http://www.genie-soft.com/products/oebackup/oebackup.html

Jeg stoler dog aldrig 100% på sådanne programmer, især ikke når
det gælder mine mails, og kobinerer derfor også med en anden backup,
hvis nu....

Atcox.

Fra : Leony

Dato : 05-04-02 01:02

"Gunner Poulsen" <gp@lyngbjerggaardskolen.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en nem måde at gøre det på så e-mailene ligger som før efter
> ominstalleringen?

Filer->importer/eksporter.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ammitz

Dato : 05-04-02 10:12

Ja, - jeg gemmer også når der skal ske noget drastisk med min disk.
Jeg gemmer simpelhen hele mappen: C:\Windows\Applicationdata.
I denne ligger både identifikationen til alle Mails og
Adressekartoteket.
Når I så har installeret Windows og Outlook påny, kopierer I den gemte
"Applicationdata" ind i Windows og lader den installere alle de filer
den ikke har. Herefter skal I bare gå i Outlook\Filer\Skift identitet -
og så vælge den gamle identitet.
Og straks har I alle de gamle mails med igen. (samt hele det gamle
Adressekartotek).
Ammitz

http://www.kandu.dk/