Sammensat navn til variabel
Fra : Ole

Dato : 04-04-02 19:28

Hej NG

Nu har jeg siddet i langt tid... alt for lang... og kæmpet med et
åndssvagt problem.

Mit problem er at jeg på side A har navngivet nogle variabler
f.eks. $bruger1, $bruger2, $bruger3...$brugern, hvor n svare til
det antal rækker jeg har hentet fra min tabel.
Nu skal jeg på side B have dem udskrevet igen, men kan ikke finde
ud af at danne navnet igen på den variabel jeg vil hente værdien
ud af igen.

Er der nogen der kan give mig et tip, jeg har stirret mig helt
blind på det og kan ikke komme videre.

Hilsen Ole

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 04-04-02 20:03

Hej

Sådan som jeg opfatter dit problem, så skal du have fat i noget sessions
halløj.
Du kan læse en del mere om det (inkl. et par kodestumper) i manualen:
http://dk.php.net/sessions

Mads Jensen
http://php.disney-comics.dk/links
http://php.disney-comics.dk/download

Fra : Ole

Dato : 04-04-02 20:40

Mads A. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
<snip>
> Sådan som jeg opfatter dit problem, så skal du have fat i noget sessions
> halløj.
> Du kan læse en del mere om det (inkl. et par kodestumper) i manualen:
> http://dk.php.net/sessions

Nej, det var nu ikke det jeg mente. Jeg har brugt formular til at overfører
den fra side A til B. Jeg skal bruge en metode til at Samle navnet på en
variabel, så de tre dele bliver til et samlet variablenavn.
$ + Grundstamme (eks. ordet bruger) + $i (som er et tal, der bliver en
større for hvert gennemløb af min løkke).
De tre bestanddele skal matche det variablenavn jeg har sendt afsted fra
foregående side. F.eks. hedder den første række variabler $bruger1,
$password1 og $admin1. Anden række hedder så $bruger2, $password2 og
$admin2 osv.

Kan I hjælpe mig?

Hilsen Ole

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-04-02 21:09

On Thu, 4 Apr 2002 19:40:06 +0000 (UTC), Ole <ole@snubleweb.dk> wrote:

> [...]
>$ + Grundstamme (eks. ordet bruger) + $i (som er et tal, der bliver en
>større for hvert gennemløb af min løkke).

Slå op i manualen (dk.php.net) under 'variable variables'
http://www.gartneriet.dk

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 05-04-02 10:56

Mads Lie Jensen wrote:

> Slå op i manualen (dk.php.net) under 'variable variables'

- den brugte jeg lidt tid på at descifrere, så her kommer et eksempel

<<
$S="Dan";
$BilledTitel="BilledTitel$S";

$billed=mysql_query("
select $BilledTitel
from billeder
");
while($rk=mysql_fetch_assoc($billed)){
extract($rk);
if(empty($$BilledTitel)){
$$BilledTitel="ingen titel";
}

/Jesper B

Fra : Ole

Dato : 05-04-02 15:26

"[5000] Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
<snip>
>$S="Dan";
>$BilledTitel="BilledTitel$S";
>
>$billed=mysql_query("
>select $BilledTitel
>from billeder
>");
>while($rk=mysql_fetch_assoc($billed)){
>extract($rk);
>if(empty($$BilledTitel)){
> $$BilledTitel="ingen titel";
>}

Det gjorde jeg også selv... Brugte år og dag på at finde stedet i manualen.
Men tak Mads, det var lige i øjet.

Jeg løste det lidt anderledes:

for ($i=1; $i<=$skift; $i++) {
$vis_id = ${"id_$i"};
$vis_bruger = ${"bruger_$i"};
$vis_password = ${"password_$i"};
$vis_krypter = ${"krypter_$i"};
$vis_admin = ${"admin_$i"};
$vis_slet = ${"slet_$i"};
Echo "Derudaf...";
}

Så kunne jeg derefter behandle dataerne som jeg lystede.

Tak for hjælpen alle sammen

Hilsen Ole

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-04-02 12:10

Davs

> [...]
> Nu skal jeg på side B have dem udskrevet igen, men kan ikke finde
> ud af at danne navnet igen på den variabel jeg vil hente værdien

Kan du ikke bare lave en variabel
$bruger = array();

og så proppe dine brugere ind i det
$bruger[] = "flaf";

og så hente dem ud igen
echo "bruger ".$bruger[42]." har store tænder";

Mvh. Thomas