Stopperup/Stupperup, Nim herred?
Fra : Jette Pedersen

Dato : 04-04-02 18:21

Sidsel Christensdatter blev den 7. februar 1795 gift med Jens Mortensen
i Tamdrup kirke, Nim herred. Og så vidt jeg kan se, kommer han fra
Stopperup eller Stupperup. Er der noget af det navn i nærheden af
Tamdrup, eller skal jeg lede efter Jens Mortensen længere væk?

Fra : Poul Andersen

Dato : 04-04-02 19:33

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stopperup eller Stupperup. Er der noget af det navn i nærheden af
> Tamdrup, eller skal jeg lede efter Jens Mortensen længere væk?

Stubberup findes umiddelbart øst for Løsning, som er en stationsby mellem
Horsens og Vejle og ca. 10 km. syd for Tamdrup kirke.

Det har jeg fundet på et ganske alm. trafikkort fra i år (1:200.000) ,- det
behøver jo ikke
altid at være svært

VH Poul

Fra : Jette Pedersen

Dato : 04-04-02 19:44

Tak for hjælpen - jeg havde faktisk slet ikke overvejet, at præstens
p´er skulle være b´er

Hilsen

Jette

Fra : Poul Andersen

Dato : 04-04-02 20:09

> Tak for hjælpen - jeg havde faktisk slet ikke overvejet, at præstens
> p´er skulle være b´er
>
> Hilsen
>
> Jette

Det skal de nok heller ikke! Husk endelig at notere det som præsten har
skrevet,- men
lokaliteter har det med at ændre navnet gennem tiden.
VH Poul

Fra : K. Thidemann

Dato : 04-04-02 22:20

On Thu, 4 Apr 2002 17:20:33 +0000 (UTC), "Jette Pedersen"
<jette@nebrot.dk> wrote:

>Sidsel Christensdatter blev den 7. februar 1795 gift med Jens Mortensen
>i Tamdrup kirke, Nim herred. Og så vidt jeg kan se, kommer han fra
>Stopperup eller Stupperup.

Prøv Krabsens uundværlige database
http://www.krabsen.dk/

et forslag
Stobberup Skovgård, Løsning, Vejle Hatting

Skanderborg, Nim, Tamdrup, Lund Bye, , , 19, FT-1801
Jens Mortensen, 38, Enkemand, Hosbonde, Bonde og Huusmand med Jord,
Morten Jensen, 5, Ugift, Hans Børn, ,
Maren Jensdatter, 3, Ugift, Hans Børn, ,
Bergithe Jensdatter, 1, Ugift, Hans Børn, ,

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-04-02 08:15

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> wrote in message
> [...]
> Stopperup eller Stupperup. Er der noget af det navn i nærheden af
> Tamdrup, eller skal jeg lede efter Jens Mortensen længere væk?

Fundet på www.familysearch.org/

Jens MORTENSEN
Sex: M

Marriage(s):
Spouse: Sidsel CHRISTENSEN
Marriage: 7 Feb 1795
Tamdrup, Skanderborg, Denmark

----

Source Information:

----

Batch number: Dates Source Call No. Type Printout Call No. Type
7707702 - 1059035 Film NONE

Prøv lige selv at checke dette, og noter dig, at det stammer fra
et "patronsheet", familiegruppeskema. Det kan indeholde yderligere
oplysninger.
Hvis du ønsker at få yderligere oplysninger om indsenderen
af dette skema, som må være i direkte familie med dem,
kan du henvende dig direkte til mig.
Så skal jeg forsøge at hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Bodil.