Brummen på Ericsson T65
Fra : Nick

Dato : 04-04-02 18:08

Jeg har netop i dag talt med en tekniker fra et autoriseret værksted, der
laver reps på Ericsson tlf. i hele Danmark. Han vidste udmærket godt at der
var masser af T65er ude på markedet der brummer. Han sagde at de bruger ca
200 reparationssæt på ganske kort tid, og hele tiden bestiller nye hjem. Det
skulle dreje sig om alle dem der blev produceret sidste år, indtil SE
ændrede produktionen til at indehole det samme som teknikeren laver (vist
noget med en ny højttaler og en afkoblingskondensator). Der er et problem
omkring brugen af EL displays, bl.a. sidder der en lille spole og
vibrerer... Det tyder på dårligt design.

Så der er MASSER af brummende T65ere derude. Han sagde iøvrigt også, at han
kun kunne fjerne brummen 99%, og at det vekslede lidt fra tlf til tlf hvor
effektivt rep. var. Ikke særlig betryggende.

Jeg tager derup imorgen tidlig (fredag) og får repareret min tlf., og så kan
jeg jo se om det hjælper nok. I modsat fald kan jeg jo altid få pengene igen
(tak for den "nye" købelov"!

Han sagde også, at de kunne opdatere med nyeste SW, men at det koster godt
200,- + moms hvis der ikke ellers er noget galt med telefonen. Også selv om
det er i garantiperioden. Det synes jeg egentlig er dårligt af SE. I "gamle
dage" fik jeg da tit opgraderet SW i min Motorola, uden at det kostede en
øre.

Nå, men hvis nogen er interesserede i at udveksle erfaringer om ovenstående,
så send mig en mail privat.

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 19:07

"Nick" <nick@keller.nu> wrote in message

> [...]
> omkring brugen af EL displays, bl.a. sidder der en lille spole og
> vibrerer... Det tyder på dårligt design.

Helt ærligt, jeg går snart hen og tror, at det med brummet er kommet frem.
Da mange kritiste brugere er smuttet på Ericsson vognen... Og kommer ud med
sådanne nogle mangler...

Mærkeligt nok den Ericssson 29S, brummer altså mere end T65´eren. Når
displayet er tændt. Det lyder meget rigtigt, at det er dårligt designet
display, og kredløb, da det forstyrer resten af telefonen... Det var det
samme med Motorola telefoner i sin tid, der blev volsomt genneret af GSM´s
støjsending, hvis antennen ikke var trukket ud... Lidt paradox....

> [...]
> kun kunne fjerne brummen 99%, og at det vekslede lidt fra tlf til tlf hvor
> effektivt rep. var. Ikke særlig betryggende.

Jeg har endnu ikke hørt en sådan T65´er som du sidder med.

Men min har sikkert fået indstalleret det det kit, eller produceret efter.
Man kan ikke høre den, når den ligger på bordet.. Men som sagt, så snart
displayet er aktivt, giver det støj i hæjttaleren. Hvis jeg bruger mit
headset, er der ikke noget.

> [...]
kan
> jeg jo se om det hjælper nok. I modsat fald kan jeg jo altid få pengene

Ok, da jeg købte min i elgiganten, spurtge jeg om de stadig havde dem med
produktionsfejl. Hvor de sagde, at de blev sendt tilbage, og software
opgraderet,, og så kørte de ellers... Mon min så har været forbi, en
opgradering? Måske derfor de ikke er SIMlåst?

> [...]
"gamle
> dage" fik jeg da tit opgraderet SW i min Motorola, uden at det kostede en

Det er da det samme med Nokia, hvis ikke telefonen fejler noget, opgradere
de ikke gratis. Men om de så gør det alligevel, er jo meget fornuftigt.

> Nå, men hvis nogen er interesserede i at udveksle erfaringer om
ovenstående,
> så send mig en mail privat.

Hvorfor ikke her på NG, jo flere man hører om, jo bedre.

Fra : Christian Larsen

Dato : 04-04-02 19:57

Hej.

> Det er da det samme med Nokia, hvis ikke telefonen fejler noget, opgradere
> de ikke gratis. Men om de så gør det alligevel, er jo meget fornuftigt.

Hmm, plejer det ikke at være gratis at få opgraderet SW i Nokia tlf.'er i
det første år?

m.v.h.
Chris.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 20:23

"Christian Larsen" <bryske@mail.dk> wrote in message

> Hmm, plejer det ikke at være gratis at få opgraderet SW i Nokia tlf.'er i
> det første år?

Jo da...

Så længe man kan fremvise fakture, eller Klub nokia kort... Gør de det uden
problemos... de kan også tjekke emai koden, og gøre det...

Men der er sikkert nogle tumper, der sjusser sig frem til kontanter på
bordet...

Fra : Christian Larsen

Dato : 04-04-02 23:37

Ok, men skrev du ikke at Nokia også tog penge for at opgradere til nyere SW
version?

m.v.h.
Chris.

Fra : [88xx]me

Dato : 04-04-02 20:53

Det der med at Eicsson har lavet en nye udgave, hummm. Er der ikke en kode
jeg kan trykke for at se hvornår den er fremstillet? (det mener jeg da, der
er i Nokia).

Hvor ny skal den så være for ikke at have brumme fejl..?

--
/me
No lame SIGNATURER

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 21:06

"[88xx]me" <real@sleepy.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kan trykke for at se hvornår den er fremstillet? (det mener jeg da,

http://mobilsiden.dk/tips/SWericsson.php

med følgende betode:

*** Yes

har selv:

R3A010
prgCXC1122212
R3A010
prgCXC1122043_PK_TAE
CDA102045/1
R1A

begin 666 pilho.gif
M1TE&.#EA#0`)`( ``````/___RP`````#0`)`$ "$(R/J0KM#]:)<E9#+]8A
$+U\`.P``
`
end

begin 666 pilve.gif
M1TE&.#EA#0`)`( ``````/___RP`````#0`)`$ "$(R/J0KM#U!<DJ9)L=4V
$\%,`.P``
`
end

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-02 21:09

> *** Yes

Øhh hø,, OE og dens skide html ting...

-->*<-- <--*<-- * yes

Så kommer du til service menuen,, beregnet til teknikerne... med små test...
osv...

Fra : Nick

Dato : 04-04-02 22:36

> R3A010

Ifølge ham teknikeren jeg talte med, er R4A den nyeste version. Og hvis man
får rep. fonen for brummefejlen, opdaterer de samtidig til nyeste version
uden beregning.

Så alene af den grund skal man da klart gøre det

/Nick

Fra : [88xx]me

Dato : 06-04-02 22:50

Bjarke Hansen skrev