MS Windows
briani 27239
win xp installation
Fra : Christian Sønderup

Dato : 04-04-02 18:02

Hej Gutter

Efterhånden tror jeg bare jeg skal acceptere at jeg ikke kan installere
win xp.

Jeg har prøvet at ændre pci/vga palette snoop, cpu cache, flashe bios,
skifte grafikkortet ud med et gammelt, aktivere smartdrv under
installeringen, aktivere vga-tilstand under installering og flere
forskellige versioner af xp, undlade at partionere, undlade at formatere
samt slået antivirus fra i bios, ligemeget hjælper det. Den vil bare
ikke..!

Symptomet er som følger:

Efter at have partioneret harddisken (fdisk) og formateret hd, starter
den med en blå skærm, (meddelelser med SCSI, RAID og ASR), indlæser
filerne og vupti sort skærm med cursoren blinkende i venstre hjørne. Der
står den i MEGET lang tid, faktisk lige så længe jeg giver den lov ;)
(engang op til en time..!)

Jeg har fundet ud af at det sandsynligvis er NTDETECT, der laver bøvlet.

Hvis der er nogen der har gode forslag tilbage er de MEGET velkomne.

Christian

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 04-04-02 19:09

Tja - det er nok svært at give nogen gode råd til een der har været "det
hele igennem" og da jeg ikke er så god til at følge de mange "tråde", så
læser jeg måske dit problem "lidt hen i vejret" men lad mig spørge lidt...

Software:
Den XP du øver dig på hvad er den en fuld eller opgradering?
Sprog: UK eller DK?

Hardware:
Lydkort: Indstikskort eller onboard?
Hvis modem: WinModem ? Og/eller (hvis andet mærke) Indstikskort eller
onboard?
Grafikkort: Indstikskort eller onboard?
Bundkort: Er det MSI eller Asus (eller et af de andre mærker), hvor der er
en cd-rom med opdateret VIA-drivere der skal indstalleres som noget af det
første for at Windows kan installeres bare nogenlunde ordentligt?

OK lad os starte med det - og husk der er stadigvæk ingen garanti for en
lykkelig udgang

Bjørn

Fra : Carl Drud

Dato : 04-04-02 19:35

> [...]

> laver bøvlet.
>
> Hvis der er nogen der har gode forslag tilbage er de MEGET

Jeg havde samme problem. Jeg skulle disable "Power Management"
i BIOS'en. Om det er dit problem ved jeg ikke, men det var da
et forsøg værd.
--
Carl

Fra : Phanton

Dato : 04-04-02 21:02

"Christian Sønderup" <chsonderup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fundet ud af at det sandsynligvis er NTDETECT, der laver bøvlet.
>
> Hvis der er nogen der har gode forslag tilbage er de MEGET velkomne.

Havde samme problem , hvor dumt det end lyder så løste jeg det ved at hive
strømstikket ud af harddisken og sætte det i igen.

vh ph

Fra : dansk

Dato : 05-04-02 03:00

jeg skiftede men celeron 2 ud med en rigtig pentium 3
da mit bundkort ikke rigtigt understyttede cel2.
og det var samme problem. på et dual bundkort uden acpi

jens