Hjælp til farvekode #OOAAFF
Fra : Martin Bech

Dato : 04-04-02 17:46

Hjælp !

Er der nogle der kender det engelske ord for farvekoden #OOAAFF jeg ved det
er en lyseblå farve med jeg kan ikke finde navnet.

Og mens jeg er i gang, der så nogle der kan sige mig hvorfor jeg ikke kan
bruge ovennævte farvekode når jeg arbejder med et eksternt typografiark
(scc). Når jeg bruge koden viser den bare en hvid baggrund, men hvis jeg
skriver f.eks. blue så virker det. Det er meget mærkeligt syntes jeg.....

Martin
sirbech@yahoo.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-02 17:54

Thu, 4 Apr 2002 18:46:19 +0200, skrev "Martin Bech"
<bech_utd@post12.tele.dk>:

>Er der nogle der kender det engelske ord for farvekoden #OOAAFF jeg ved det
>er en lyseblå farve med jeg kan ikke finde navnet.

Det er ikke alle farvekoder du kan erstatte med navnet på farven
og det ikke sikkert at denne kan.

>Og mens jeg er i gang, der så nogle der kan sige mig hvorfor jeg ikke kan
>bruge ovennævte farvekode når jeg arbejder med et eksternt typografiark

Fordi du har brugt bogstavet O og ikke tallet 0.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 07-04-02 22:49

> Fordi du har brugt bogstavet O og ikke tallet 0.

Hexadecimale værdier kan angives fra 0 til og med F, i alt 16 forskellige
værdier.
Se desuden http://www.kezze.dk/pub/tal.php

--
Kristian Risager Larsen