Cacatuides dobbeltrød?
Fra : Jan Boegh

Dato : 31-01-01 19:13

Jeg har lige set en Apistogramma i en dyrehandel, der blev omtalt som A.
cacatuides 'Dobbeltrød'. Hvad hulen er det?
Er det en vildform (cacatuides er jo ret variabel) eller er det et resultat
af opdrættere, der vil forbedre vorherres produkter?

mvh
Jan

Fra : Munk

Dato : 31-01-01 20:55

Jeg vil tro at det er en opdrættet variant...det lyder sådan. Jeg mener at
de flest vildformer af A. cacatuides er mere neutrale i farverne

mvh
Mikkel

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 16:48

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-02-01 16:48

"Peter Adolfsen" <adolfsen@worldonline.dk> wrote in message
> Det er en opdrættet variant, med meget kraftige røde farver.

Jeg tænkte det nok.
Jeg har en ret puritansk indstilling til disse misfostre^H^H^H undskyld
kulturformer. Hvordan bærer man sig ad med at finde naturformerne. Jeg fik
for nylig et par Nanacara Anomala - og det er sandt for dyden også nogle ret
sølle eksemplarer. Hannen har en deformitet ved munden, og er tilsyneladende
steril (de har lagt ægt en 5-6 gange - ikke ET eneste æg er udviklet).
Jeg vil gerne have et par sommerfuglecichlider - de ser alle som en ud til
at være lavet med plasticform og sprøjtepistol.
Jeg havde for et halvt års tid siden planlagt at lave en diskusbalje - men
jeg vil hverken eje eller have disse IMHO rædsler. Jeg spurgte så en pusher
om Heckels discus - kunne han mon skaffe sådanne frem. Ja ja - dem havde
han - helt bestemt den ægte. Jow godaw-do! Den kunstneriske værdi var måske
høj - men naturform var det bestemt ikke.
Det er ikke fordi jeg er fortaler for vildfangede fisk - men er der andre
udveje?
Det er især svært, når man ser på arter med stor varians i naturen.

mvh
Jan