Nokia-ekspert søges !
Fra : Torben Rimmer Nielse~

Dato : 04-04-02 15:26

Hej,

Jeg har netop overtaget en Nokia 5110, som historisk set er købt med
TDC-Mobil abonnement og efterfølgende SIM-unlocked, men ...

.... telefonen forlanger sikkerhedskode, når jeg smider det nye SIM-kort i.

Oprindeligt er alle 5110'ere født med sikkerhedskoden 12345, men naturligvis
har der været pilfingre i gang med min telefon, for den kode virker
selvfølgelig ikke.

Hvordan får jeg låst svinet op, så jeg kan komme igang med at gøre mit
telefonselskab rigere med mit taletidskort ? Telefonens tidligere ejer
kender ikke en skid til nogen ændret sikkerhedskode, og det er sandsynligvis
en tidligere ansat, som har leget med koderne.

What to do ???

Med venlig hilsen
... og på forhånd tak for hjælpen

Torben

Fra : Nick Christensen

Dato : 04-04-02 15:35

> Hvordan får jeg låst svinet op, så jeg kan komme igang med at gøre mit
> telefonselskab rigere med mit taletidskort ? Telefonens tidligere ejer
> kender ikke en skid til nogen ændret sikkerhedskode, og det er

Finder en med et datakabel og Logomanager. Så kan man se det. Evt. også
igennem Teleservice, men de skal have kr. 250,- for det.

Fra : [88xx]me

Dato : 04-04-02 15:48

Torben Rimmer Nielsen skrev

> [...]
> kender ikke en skid til nogen ændret sikkerhedskode, og det er
sandsynligvis
> en tidligere ansat, som har leget med koderne.

Jeg tror den nulstilles ved software updatering.

--
/me
No lame SIGNATURER

Fra : Jens Karstoft

Dato : 04-04-02 17:46

> Jeg tror den nulstilles ved software updatering.

Nope, ikke medmindre man gendanner fabriksindstillinger.. Men okay, det sker
så også i de fleste tilfælde..

Mvh
Jens Karstoft
www.unlockzonen.dk