MS Windows
briani 27239
Kan man fjerne dualboot mulighed fra XP?
Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-02 14:32

I msconfig kan jeg ændre default system, men
kan man fjerne den ene mulighed fuldstændig,
således at maskinen ikke længere spørger, hvilket
system man vil boote på.
Er det noget i boot.ini?
Jeg har en Norton-smadret installation af XP på
mit C drev, samt en frisk XP på mit D drev. Jeg
har kopieret alle brugbare filer fra C til D og XP
kører bare lækkert fra D. Men den gamle C installation
spøger altså stadig i boot'en.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ha

Dato : 04-04-02 14:52

> Er det noget i boot.ini?

Ja, men det nemmeste vil være at højreklikke på
denne computer, egenskaber, og fanebladet
avanceret. Nederst knappen "indstillinger" under
Start og genoprettelse, og fjern fluebenet i feltet
"vis liste over operativsystemer i"

mvh
ha

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-02 21:44

"ha" skrev
> [...]
> denne computer, egenskaber, og fanebladet
> avanceret. Nederst knappen "indstillinger" under
> Start og genoprettelse, og fjern fluebenet i feltet

Den havde jeg misset, tak for hjælpen til jer alle.

Vh

Peter Schrøder

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-04-02 15:13

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse
> I msconfig kan jeg ændre default system, men
> kan man fjerne den ene mulighed fuldstændig,
> således at maskinen ikke længere spørger, hvilket
> system man vil boote på.
> Er det noget i boot.ini?

Ja - du fjerner bare alt omkring det syge system i boot.ini !

Hvis der kun er et system nævnt i boot.ini - så spørger den ikke !

Og det syge system fjerner du så bare fra harddisken......

/Jan

Fra : Thomas Juhl Olesen

Dato : 04-04-02 19:27

ret det i boot.ini som ligger i roden af C

Fra : Thomas Juhl Olesen

Dato : 04-04-02 19:27

eller via "kør" msconfig