[OTD] Fundatsændring for dk.spil.computer
Fra : ASKF

Dato : 04-04-02 14:13

1. Gruppenavn:
dk.spil.computer

2. Beskrivelse:
Anmeldelser, hjaelp, bugs, cheats m.m. om og til spil

3. Fundats
Formålet med dk.spil.computer er at give sine egne personlige
anmeldelser af et spil, så man har noget at sammenligne med i forhold
til dem i computerblade. Give og modtage hjælp ang. et bestemt spil.
Fortælle om evt. bugs man har fundet, og evt. fortælle hvor man kan
finde en patch til at rette buggen. Få eller give et cheat, mud m.m. om
et spil. Informere om servere der kan have en vis spilrelevans. Fortælle
hvor man kan finde udgiverns eventuelle WWW-homepage.

3.2 Tilføjelse i fht. eksisterende fundats:
Emner relateret til brug af ulovligt kopirede spil er uønskede og
henvises til grupper uden for dk.* hierakiet.

Eksempler på ønskede emner:

* Jeg er gået i stå i X bane ved Y sted, hvordan kommer jeg videre
derfra?
* Er udvidelsen til X spil virkelig en forbedring, så den er værd at
inverstere i?
* Hvilke online forhandlere er gode at købe spil hos?
* Jeg har problemer med at få X spil til at køre på Y platform (OS) er
der en patch eller tip til hvordan jeg løser dette problem?
* Er det muligt at køre X spil uden cd og stadig spille online på den
officielle server?

Eksempler på uønskede emner:

*Diskussion af CD-ROM brænding, medier og udstyr henvises til
dk.edb.hardware.cd-rom eller anden relevant gruppe.
* Diskussion af patching, backup-kopier og andre emner med forbindelse
til ulovlig kopiering er uønsket og henvises til grupper uden for dk.*
hierakiet.
* Såvel private som kommercielle købs-, salgs- og bytteindlæg, der
henvises til dk.marked-grupperne.

Det er ikke tilladt at sende billeder, programmer eller andre filer, der
ikke består af ren tekst; V-cards og indlæg formateret med HTML er
således også uønskede. Disse indlæg kan i stedet sendes til en relevant
gruppe i dk.binaer.*

Der opfordres til en venlig og civiliseret omgangstone.
Mudderkastning, flames og religionskrige henvises til
dk.snak.mudderkastning.

4. Begrundelse:
En stor del af deltagerne i gruppen er træt af de hyppigt gentagne
debatter i forbindelse med ulovlig kopiering, der ofte ender i flamewars
og/eller mudderkastning. Nye deltagere skræmmes nemt væk, hvis de
stiller et spørgsmål som kan tolkes i retning af noget ulovligt og
bliver blandet ind i endnu en ophedet diskussion.

5. Eksisterende trafik:
dk.spil.computer

6. Moderering:
Nej

7. Foreslagsstillere:
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
Jacob H. Nielsen

8. Debatperiode:
3/4-02 - 24/4-02

Ydeligere rettelser i fht. den eksisterende fundats:
I pkt. 3 nævnes "( f.eks Quake-servere )", hvilket er fjernet da
d.s.c.fps gruppen er oprettet og emnet hører under denne gruppe.

Ps. en del af tilføjelserne til den eksisterende fundats er direkte
kopieret fra fundatsen for dk.spil.computer.konsol.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen