Vær selv med!
Fra : Søren Mosegaard

Dato : 04-04-02 14:05

Vil du være med i et totalt vildtvoksende, litterært internet-eksperiment?

Projektet har kørt i et par år og startede som en forlængelse af min roman Uhyret fra Betlehem og i forbindelse med Snow White
Foundation, som du bl.a. kan læse mere om på http://www.e.magazine.dk/Nyheder/nyhed.asp?NyhedsID=2897

Eksperimentet blev landskendt for den fiktive figur Kirsten Johansen, der har hærget nettet siden jul. Begivenhederne tog for alvor
fart, da hun faldt pladask for en tilsyneladende ægte fyr i en af de danske nyhedsgrupper -- men da fyren desværre skyede hende som
pesten, prøvede hun i stedet lykken på dating.dk. Dér var dog heller ikke bid, så til sidst gav hun op og begik angiveligt selvmord
påskedag i år.

Men dermed er historien ikke slut! Faktisk skal den først til at begynde!

Ku' du tænke dig at være med i næste fase?

Du kan enten blande dig anonymt og uforpligtende i de hede diskussioner, der allerede kører i nyhedsgrupperne, og sige præcis, hvad
du har lyst -- eller du kan (og det bliver måske endnu sjovere) få tildelt et navn og en rolle af undertegnede. Dét fungerer sådan,
at jeg sender dig et oplæg, som du så sender ud, enten i en relevant nyhedsgruppe eller som læserbrev i en avis; evt. efter at du
har skrevet det om i dit eget sprog. Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til at digte videre på teksten og påvirke historien lige
så vildt, du vil!

Da der ikke findes nogen fortilfælde for denne udtryksform, ved ingen -- heller ikke jeg --hvor det hele ender. Der er adskillige
fiktive personer i spil, men hvilke der 'overlever', vil kun tiden vise. Det eneste sikre er, at showet har udgangspunkt i
teater-sport, poetry-slam, dungeons & dragons/rollespil, religions- og civilisationskritik, moderne kunst, horror og litteratur, og
at man nok ikke lige skal være *alt* for sart for at være med.

Men tager du chancen, vil det måske ændre din tilværelse -- hvem ved, måske bli'r du berømt? Så send et par ord til følgende
email-adresse ny1234dk@ofir.dk, eller læg en besked på http://www.e.magazine.dk/Nyheder/nyhed.asp?NyhedsID=2897. Skulle disse steder
ikke fungere, kan du fortage en www.google.com-søgning på mit navn og derigennem finde et sted at henvende dig.

Med venlig hilsen
Søren Mosegaard

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-04-02 15:57

Så skrid da!

Fra : KNL DtP

Dato : 04-04-02 16:13

"Søren Mosegaard" <ny1234@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du være med i et totalt vildtvoksende, litterært internet-eksperiment?

Næææ - her i gruppen snakker vi om film, så jeg har lige afsendt en klage
til din ISP.

(håber flere følger trop) - skriv til: abuse@dk.uu.net

MVH

Kristian

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-02 16:46

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in news:a8hqis$nb1$1@sunsite.dk:

> (håber flere følger trop) - skriv til: abuse@dk.uu.net

Han finder bare en ny vej til usenet. Jeg har mere lyst til at trække
fjolset om bag huset og give ham en kugle for panden.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-04-02 17:05

> Han finder bare en ny vej til usenet. Jeg har mere lyst til at trække
> fjolset om bag huset og give ham en kugle for panden.

Vold avler vold

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-04-02 17:20

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse

> Han finder bare en ny vej til usenet. Jeg har mere lyst til at trække
> fjolset om bag huset og give ham en kugle for panden.

Uhauha, pas nu endelig på med den slags udsagn!

Det var en "trussel" om en "dummeflad", der skaffede mig "Kirsten" på
halsen...

Mosegaard ville ELSKE at blive gjort martyr for sin (manglende) tro.

Nu risikerer du sikkert at "hun" vender tilbage fra de døde som zombie eller
lignende og "vil ha' dig"...Det kunne jo ligne ham, især hans skrækroman
taget i betragtning...

Men nu er du jo Gudskelov næppe religiøs eller troende, så dèr kan hans
"Kristendommen er en voldsideologi"-retorik (jvf. Mogens Camres syn på
Islam)nok ikke følge med...

Det er jo helt herligt at se at "normale" mennesker efterhånden også er ved
at være ganske gevaldigt trætte af ham...Men gør ham nu for Guds skyld ikke
til en større pseudomartyr, end han er i forvejen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter T.

Dato : 05-04-02 00:03

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in

> Mosegaard ville ELSKE at blive gjort martyr for sin (manglende) tro.

Jeg overlever nu nok. :)

Fra : Ole

Dato : 08-04-02 11:28

Hvad man ikke kan læse på
http://www.fyensstiftstidende.dk/index.php?bfv_pageid=160&bfv_articleid=213156
i dag er halv side i den trykte avis, hvor Anders ganske vist får lov
at udtale sig, men under overskrifterne "Truede med tæsk" og "Han har
fortjent rollen", og Moesgaard får det sidste ord på en totalt
uanstændig måde, selvfølgelig forsynet med stort billede af ham og
hans bog. Samt en brændt Bibel.

Ole Rasmussen
"Nej, det er ikke mig fra Politiken"

Fra : Jeppe Møller

Dato : 08-04-02 19:02

Jeg er stadig ikke med på hvad det er han har imod Biblen
og hvordan ideen med løsrevne citater fra selvsamme skulle kunne ophidse
folk eller provokere.
I mine øjne ser det stadig ikke særlig velovervejet ud.

/Jeppe

ps. hvor diskuterer man overhovedet denne diskussion henne?

Ole <ole_rasmussen14@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:edf16178.0204080227.f647382@posting.google.com...

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-04-02 19:06

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
> I mine øjne ser det stadig ikke særlig velovervejet ud.
>
> ps. hvor diskuterer man overhovedet denne diskussion henne?

Søren Mosegård er on-topic i dk.admin.netmisbrug. Derudover kan du vel finde
noget i dk.livssyn.kristendom og måske dk.snak.mudderkastning.

/Nikolaj

Fra : Torben Larsen

Dato : 04-04-02 19:11

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> Næææ - her i gruppen snakker vi om film, så jeg har lige afsendt en klage
> til din ISP.
>
> (håber flere følger trop) - skriv til: abuse@dk.uu.net

Jeg har allerede været der. Men der er desværre alt for mange ISP'er tilbage
*SUK*

--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Jakob M

Dato : 04-04-02 22:50

> (håber flere følger trop) - skriv til: abuse@dk.uu.net

Done that, så må vi bare håbe det hjælper.

Mvh
Jakob

Fra : EH

Dato : 06-04-02 18:31

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message news:<a8hqis$nb1$1@sunsite.dk>...

> (håber flere følger trop) - skriv til: abuse@dk.uu.net

Gad vide om det virker, uu.net er den største leverandør til spam på
nettet (får gennemsintlig 3-4 mails med porno fis fra dem om dagen),
de er hamrende ligeglade. Var i øvrigt ikke klar over de har en dansk
afdeling.

Fra : Karsten J.

Dato : 08-04-02 08:38

Klag også til avisen over det her: http://www.fyensstiftstidende.dk/index.php?bfv_pageid=160&bfv_articleid=213156
-hvis der ikke snart sker noget, begynder jeg at forstå Thomas Hjorts opfordring i alt.dk.warez:
Karsten

EH <tilfaeldig@fcuk-me.co.uk> skrev i en nyhedsmeddelelse:8769ee25.0204060930.27e8ed59@posting.google.com...

Fra : Casper Larsen

Dato : 04-04-02 21:12

få et liv ?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-04-02 12:20

> [...]

> steder ikke fungere, kan du fortage en www.google.com-søgning på mit navn
> og derigennem finde et sted at henvende dig.

Hvad fanden har du gang din nar !

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid