MS Windows
briani 27239
CPU Idle i Win2k
Fra : JRS

Dato : 04-04-02 13:30

Hej NG,

Har hørt at Win2k har en indbygget CPU idle function .. Hvordan sætter man
det til ?

Har desuden kørt med programmet "CPU idle Pro" , men så begyndte mine HD
pludseligt at gå i lyden .. Både ved mp3 og wav .. Så det uninstallede jeg
igen ..

Nogen der kan hjælpe ?

MVH
JRS

System :
Soltek sl-75KAV
xp1600+ (ingen OC)
RAM : 1x128 + 1x64 SD
HD's : 1x Maxtor 3,2GB + 1x IBM GPX ? 45GB
G400 DualHead 32MB

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-04-02 14:26

"JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote in message

> Har hørt at Win2k har en indbygget CPU idle function .. Hvordan sætter
man
> det til ?

Det gør man slet ikke. Det kører nemlig automatisk.

> [...]
HD
> pludseligt at gå i lyden .. Både ved mp3 og wav .. Så det uninstallede

God idé. Du har slet ikke brug for det program.

> Nogen der kan hjælpe ?

Kik op

- Lars

Fra : JRS

Dato : 04-04-02 15:02

Hmm .. Det var da et dårligt svar ...
Når jeg kører med cpu idle ligger min CPU temp på ca 35C .. Uden ligger den
omkring 48C .. Sååååå ... (hviklet også sænker mit sys temp ca 5C)
Og det er uden cpu idle pro's egen idle ting, den har (ud fra hvad den
skriver) kun sat windows egen idle på .. Og det ser ud til at være rigtigt
da den ikke længere går ind og siger under ydeevne at den bruger 100% CPU ..
Men har findet ud af at jeg bare lige kan sige "disable" til idle progget
når jeg vil høre musi ;)

MVH
JRS

Fra : Phanton

Dato : 04-04-02 20:56

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> xp1600+ (ingen OC)
> RAM : 1x128 + 1x64 SD
> HD's : 1x Maxtor 3,2GB + 1x IBM GPX ? 45GB

Hej

Har selv 75 kav og 1700+
jeg bruger VCool (kan hentes gratis) det har sænket min cpu temp fra 51 til
28-33grader alt efter load, det desuden uden at det går ud over ydelsen på
cpuèn.Eneste problem kan være støj i det indbyggede lydkort.