peer-to-peer og ADSL
Fra : Lars Simonsen

Dato : 04-04-02 12:25

Hej alle.
Jeg har 8 pc'ere i et peer-to-peer netværk, som samles i en router og derfra
går ud i verden med en pop3 forbindelse.
Alle pc'ere har kunne se hinanden, i et miljø af win95,98 og Me, og delt
printere og filer.
Nu har jeg skiftet til ADSL, og det giver store problemer.
Internetforbindelsen fungerer upåklageligt, men der er indbyrdes problemer.
Nogle pc'ere kan pinge hinanden, men ikke alle, ingen kan se alle, nogle kan
pinges på IP-nummer, men ikke på pc-navn, selv om tracert på IP-nummer giver
korrekt oplysning om pc-navn.
Jeg har prøvet at installere alle protokoller om igen, uden resultat.
Er der nogen der har en god ide???
Hilsen Lars

Fra : Jens

Dato : 06-04-02 00:01

"Lars Simonsen" <Lars.Simonsen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
> Jeg har 8 pc'ere i et peer-to-peer netværk, som samles i en router og
derfra
> går ud i verden med en pop3 forbindelse.

Øh? En pop3 forbindelse bruges kun ved hentning af post fra en POP3 server.

> Alle pc'ere har kunne se hinanden, i et miljø af win95,98 og Me, og delt
> printere og filer.

Du har muligvis haft installeret en anden protokol end TCP/IP på
maskinerne. F.eks. NetBEUI

> [...]
giver
> korrekt oplysning om pc-navn.
> Jeg har prøvet at installere alle protokoller om igen, uden resultat.

Du mangler en form for navneopløsning, som f.eks. DNS eller en HOSTS fil.
Hvis du giver alle PC'erne en fast IP-adresse, så kan du lave en HOSTS fil
(også på alle PC'erne), hvori du skriver IP-adressen og computernavnet for
hver enkelt PC. Så kan de bedre se hinanden.

Filen HOSTS skal ligge i C:\WINDOWS. Et eksempel på filen med indhold er
C:\WINDOWS\HOSTS.SAM

Jens

Fra : xx

Dato : 07-04-02 01:28

Jeg har lige haft et lignende problem.
Jeg var også ret sikker på at fejlen måtte ligge i protokollerne, men ak....
Det viste sig at min firewall (Norton) havde en prædefineret regel som ikke
tillod netbios ??!!
Jeg slettede reglen og startede de to andre pc'er og oprettede reglen igen
for hver af dem, da jeg blev promptet fra Norton.
.... håber det hjælper.