MS Windows
briani 27239
Mærkeligt problem med at gemme billeder...~
Fra : satan

Dato : 04-04-02 12:51

Hej alle!

Når jeg i IE støder på et billede jeg vil gemme ved at højreklikke-> gem
som, insisterer min ´puteren på at gemme det som et bitmapbillede, også
selvom det er en jpg eller gif fil. Enkelte gange kan jeg reloade siden,
eller åbne den i et nyt vindue, og få IE til at anerkende det som det
jpegbillede det er, men det er kun meget sjældent. Jeg kører i øjeblikket
w2k men har også oplevet det med w98, og har efterhånden geninstalleret
styresystemer en del gange(af andre grunde), men alligvel dukker problemet
op. Håber der er nogen der har nogen forslag, da jeg er ved at være rigtig
træt af det problem!

Niels

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 12:42

satan wrote:
> [...]
> andre grunde), men alligvel dukker problemet op. Håber der er nogen
> der har nogen forslag, da jeg er ved at være rigtig træt af det

Jeg har samme 'problem'... Jeg ser frem til en mulig løsning!

--
Martin K

Fra : scn

Dato : 04-04-02 12:51

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a8hed0$24fi$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har samme 'problem'... Jeg ser frem til en mulig løsning!

Den sidste der spurgte i gruppen fik følgende svar:
Tøm Temporary Internet Files.

og det virkede

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-04-02 13:02

Hej scn, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Den sidste der spurgte i gruppen fik følgende svar:
> Tøm Temporary Internet Files.

Generelt fungerer MSIE elendigt (træg, fejl mv.), hvis der ligger ret
meget der. Har man ikke noget specielt at anvende de automatisk gemte
filer til, er det mest praktisk at sætte IE op til selv at tømme de
foldere, når den lukkes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : satan

Dato : 04-04-02 13:20

> Har man ikke noget specielt at anvende de automatisk gemte
> filer til, er det mest praktisk at sætte IE op til selv at tømme de
> foldere, når den lukkes.

Ok. Dumt sprøgsmål: hvordan gør man det? Jeg vil jo gerne beholde min
oversigt over besøgte links mm så længe som muligt....

Niels

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-04-02 13:24

Hej satan, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ok. Dumt sprøgsmål: hvordan gør man det?

I IE4 er det Indstillinger => Avanceret
Her ligger der så en lang stribe, hvor der flueben ud for nogle. Find
den med "Tøm midlertidige filer når browseren lukkes" (eller noget i
den stil).

> Jeg vil jo gerne beholde min oversigt over besøgte links mm så
> længe som muligt....

Oversigten (besøgte URL'er) røres ikke ved ovennævnte. Det er kun
filerne, der slettes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : satan

Dato : 04-04-02 13:38

Endnu engang tak!

> Find
> den med "Tøm midlertidige filer når browseren lukkes" (eller noget i
> den stil).

Hos mig hed den "Slet mappen midlertidige filer når browseren lukkes"
Mærkeligt ordvalg....

Niels

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-04-02 17:05

Hej satan, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hos mig hed den "Slet mappen midlertidige filer når browseren
> lukkes" Mærkeligt ordvalg....

MS' oversættelser - og bestemt også deres engelske udgaver - er helt
korrekt ofte lidt... specielle

Iøvrigt: Hvis nogen gerne vil anvende det med at gemme i Temporary
Internet Files, men bliver generet af det, skulle CacheSentry
(freeware) være en ualmindelig god hjælp:
<http://www.mindspring.com/~dpoch/enigmatic/cachesentry.html>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Hvis nogen vil se mine links, er der hverken bannere, tællere eller

Fra : satan

Dato : 04-04-02 13:13

YES!

Tusind, tusind TAK! Og tak for det hurtige svar!

Niels