MS Windows
briani 27239
hvordan fjerner man ikoner i højreside af ~
Fra : E.G.C.

Dato : 04-04-02 10:44

Kan nogen bbeskrive hvordan man fjerner nogen af de ikoner der placerer sig
i feltet med uret til højre og hvad er det nu det felt hedder?

Mvh.

E.C.

Fra : Martin K

Dato : 04-04-02 10:43

E.G.C. wrote:
> Kan nogen bbeskrive hvordan man fjerner nogen af de ikoner der
> placerer sig i feltet med uret til højre og hvad er det nu det felt
> hedder?

Området ved siden af uret hedder system tray. Ikonerne kan i Win 9x/2000
fjernes via de programmer der lægger sig dernede... muligvis findes der et
tweak der også kan i 9x og 2000. I win XP kan du helt selv styre hvilke
ikoner der skal ligger der...

--
Martin K

Fra : E.G.C.

Dato : 04-04-02 11:09

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tweak der også kan i 9x og 2000. I win XP kan du helt selv styre hvilke

Jeg glemte jeg har WINME

Mvh.
E.C.

Fra : Phanton

Dato : 04-04-02 20:46

> [...]
> tweak der også kan i 9x og 2000. I win XP kan du helt selv styre hvilke

Åben startmenuen , i menuen kør skriver du : msconfig
derefter trykker du på fanebladet start , og fjerner afmærkningen ud for de
programmer du ikke ønsker at starte op sammen med opstart af din maskine.
Det er jo temmeligt dumt at starte office ,brænderprogrammer,printer og et
hav af andre programmer op når man ikke lige skal ind og bruge dem.Samtidig
æder de resurcer så du får en langsommere maskine.

vh ph

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 04-04-02 13:25

De ikoner du taler om indikerer at en applikation kører i baggrunden men er
minimeret til systemtray.

Du kan højreklikke på dem og afslutte/exit dem, men så lukker du altså det
pågældende program. Hvis du blot vil have ikonet fjernet uden at programmet
lukkes, så er det noget der skal gøres i den enkelte applikation, og det er
altså ikke alle der tillader det.

Jannik

Fra : E.G.C.

Dato : 04-04-02 15:42

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
programmet
> lukkes, så er det noget der skal gøres i den enkelte applikation, og det

Så må jeg hellere lade dem være. Tak for oplysningen

Mvh.E.C.