om grand donois
Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 04-04-02 10:29

Jeg har et spørgsmål vedr. en blandingshund, grand danois og rotweiler, kan
den gå ude om vinteren den har et dejligt varmt hundehus, er der nogen der
ved noget om det?

Charlotte Rasmussen
Dtp'er

Fra : Mogens.

Dato : 04-04-02 15:51

"Charlotte Rasmussen" skrev d. 04-04-02 10:29 dette indlæg :
> [...]
rotweiler, kan
> den gå ude om vinteren den har et dejligt varmt hundehus, er der nogen

Kære Charlotte.
Ja en hund af den type kan godt gå ude hele året, bare den har mulighed
for at komme i læ i et hus , helst isoleret.
Du skal blot huske på, at den skal vænnes til den udendørs tilværelse
inden vinteren kommer.

Venlig hilsen
Mogens

http://www.kandu.dk/

Fra : MM

Dato : 05-04-02 21:03

> [...]
kan
> den gå ude om vinteren den har et dejligt varmt hundehus, er der nogen der

Tjae....ikke fordi jeg ved noget om det, men en Grand danois er ret kuldskær
og tåler vist ikke vildt meget kulde. Men det kommer jo nok også an på om
hundehuset blot er isoleret eller om der er varme på i det...Og om den har
arvet rotweilerens varme pels
Venlig hilsen Mia

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 06-04-02 10:19

Hej Charlotte

Det er ikke så meget et spg. om den skal tåle det rent fysisk, men om den
kan tåle det psykisk/adfærdsmæssigt. I den danske dyreværnsloven står der,
at dyr skal passe og huse så deres fysiologiske, et aller andet jeg ikke kan
huske og adfærdsmæssige behvo dækkes. Hunden er et flokdyr og det er dens
adfærdsmæssige behov at bo og leve sammen med flokmedlemmer/familien, dvs.
inde i huset sammen med resten af familien. Kan den ikke det, skal man ikke
have hund synes jeg.

Jeg undskylder, hvis jeg har misforstået dit indlæg, men jeg læser det, som
om den skal bo derude i hundehuset.

Søs

Charlotte Rasmussen <Charlotte_Rasmussen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8h67j$cdg$1@news.net.uni-c.dk...