Nemt at få billetter til Episode II (Aalbo~
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-04-02 09:00

Utroligt så let, det var, at få billetter, til Episode II.

Her i Aalborg, var der ikke engang ventetid, på at komme igennem i
telefonen, så 2 minutter senere, var der 6 stk's billetter reserveret.

Filmen er endda oppe, i to biografer.

Hæ...jeg tror ikke engang, at folk har opdaget, at forsalget _er_ startet !?

Fra : Jesper Winding

Dato : 04-04-02 09:35

Jeg ringede til THX centret her i Viborg i aftes og spurgte hvornår
billetsalget til Star Wars Startede?, så sagde den flinke pige! det kan jeg
da gøre nu, hvad skal du bruge? Så jeg fik 18 billetter (3x6) midtfor på de
tre fedeste rækker! en halv time efter havde jeg arrangeret med de første 15
i vennekredsen! som egentligt var ret glade for at slippe for soveposen
foran Imperial så jeg mangler bare at få en tre stykker mere med, så
skal det sku nok blive skide skægt!
Men så nemt kan det åbenbart gøres...

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 04-04-02 16:38

On Thu, 4 Apr 2002 10:00:13 +0200, "Thomas Mouritsen"
<miles@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Filmen er endda oppe, i to biografer.
>
>Hæ...jeg tror ikke engang, at folk har opdaget, at forsalget _er_ startet !?

Hvem gider også se film i de skodbiografer vi har her i Aalborg

/Jakob

Fra : Kong Kent

Dato : 04-04-02 17:19

> Hvem gider også se film i de skodbiografer vi har her i Aalborg

Hørt!

De 11 mdr. Hjørring stod uden biograf måtte kæresten og jeg til Aalborg hver
gang vi skulle i biffen, og jeg tjekkede ALTID hjemmefra hvilken sal den
pågældende film blev spillet i. For det er kun Sal1 hvor der er 5.1 surround
i Aalborg, og jeg gider sq ikke se film i biografen hvor teknikken er
ringere end den jeg har derhjemme :)

Er meget glad for den nye bif i Hjørring hvor teknik + benplads er TOP
NOTCH. Aalborg mangler voldsomt en biograf der kan prale med 6.1 surround,
ordentlig benplads og gode sæder. De 3 nuværende er højst kritisable.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 06-04-02 13:14

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang vi skulle i biffen, og jeg tjekkede ALTID hjemmefra hvilken sal den
> pågældende film blev spillet i. For det er kun Sal1 hvor der er 5.1

Så er det godt, at Episode II, vises i Sal 1, i både Scala og Bio 5

Der er der både DD 5.1 og DTS.

Men jeg går alligevel sjældent i biffen......vil hellere se filmene på DVD

Fra : Kong Kent

Dato : 06-04-02 13:54

> hver
> surround
>
> Så er det godt, at Episode II, vises i Sal 1, i både Scala og Bio 5
>
> Der er der både DD 5.1 og DTS.

Jamen er det ikke også alamerne, at en by som Ålborg, hvor der bor 50.000+
indbyggere, er der 3 biografer med samlet over 10 - 15 sale, og ikke én kan
præstere mere end 5.1 surround?

Tæller man hjemmebiografer med i Ålborg er der sikkert små 1000 biografer i
Ålborg med samme udstyr som biograferne. Det er sq da for ringe en standard.
Heldigvis har Hjørring fået ordentlig lyd. Hjørring har kun omkring 20.000
indbyggere (det er vist endda højt sat) og der er i hvert fald én sal med
6.1 ES lyd.

> Men jeg går alligevel sjældent i biffen......vil hellere se filmene på DVD

hehe... ser filmen i biffen OG køber derefter også skidtet på DVD :)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-04-02 15:15

Kong Kent skrev:

> Jamen er det ikke også alamerne, at en by som Ålborg, hvor der
> bor 50.000+ indbyggere, er der 3 biografer med samlet over 10 - 15
sale,
> og ikke én kan præstere mere end 5.1 surround?

Vi er nu nok snarere 150.000+ i Aalborg, og nu er det jo også snart slut
med både Bio5 og Scala, når den nye Nordisk Film-biograf bliver
etableret nede ved banegården.

Hvorfor de (efter rygterne at dømme) vil skrotte Scala og Bio5, forstår
jeg ikke helt. Bio5's placering på Nytorv er jo helt perfekt. Til
gengæld beholder de Astoria, der også har udviklet sig til en helt
hæderlig biograf.

Den nye superbiograf skal efter alt at dømme kunne trække et par
hundredetusinde flere publikummer om året, og det vil jeg godt sætte
spørgsmålstegn ved. Placeringen kan kraftigt diskuteres. Det er
selvfølgelig nemt for oplandet at tage toget til Aalborg, men for os
andre der bor i midtbyen, er der altså nogen vej ned til banegården.

Men nu får vi se.

--
Mvh. Peter

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-04-02 15:22

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
> selvfølgelig nemt for oplandet at tage toget til Aalborg, men for os
> andre der bor i midtbyen, er der altså nogen vej ned til banegården.

Tænk, her går jeg og er af den opfattelse, at banegården ligger nede i
midtbyen i Aalborg. Jeres midtby er åbenbart noget mindre end Århus midtby.

/Nikolaj
bosat i Hasle midtby. Westside 4 Leif, yeah.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-04-02 16:07

nikolaj borg skrev:

> Tænk, her går jeg og er af den opfattelse, at banegården ligger
> nede i midtbyen i Aalborg. Jeres midtby er åbenbart noget mindre
> end Århus midtby.

Der er givetvis en del, der vil mene, at midtbyen også omfatter
banegården, men altså ikke jeg. Der er en lille kilometers penge fra
banegården og ind til dér, hvor det sner (Nytorv, gågaderne og Gaden),
og jeg kunne altså godt forestille mig, at der var nogle, der ikke gad
gå så langt. Men det er måske bare mig ...?

--
Mvh. Peter

Fra : Torben Simonsen

Dato : 07-04-02 00:23

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> writes:

> Jamen er det ikke også alamerne, at en by som Ålborg, hvor der bor 50.000+
> indbyggere, er der 3 biografer med samlet over 10 - 15 sale, og ikke én kan
> præstere mere end 5.1 surround?

Der er 6.1 i både Scala sal A og Bio 5 sal 1 (Dolby CP 65/DA-20/SA-10
samt DTS 6). SA-10'erne blev installeret begge steder umiddelbart
før premieren på Star Wars Episode 1. De var blandt de første SA-10'ere
som overhovedet kom til Danmark.

Der er i øvrigt også 5.1 i både sal B og sal C i Scala samt sal 2
og sal 3 i Bio 5 (Dolby CP500).

--
-- Torben.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 04-04-02 17:57

Her i Odense er det også stadigvæk muligt at skaffe billetter. CinemaxX
melder halvfuld (sal 1), mens BioCity har nogle få ledige pladser, desværre
kun i sal 4 :(
hygge
Nicolai

Fra : Thïngmand

Dato : 05-04-02 08:05

> Hæ...jeg tror ikke engang, at folk har opdaget, at forsalget _er_ startet
!?

Det har nok noget at gøre med at den film har ufattelige mange
forestillinger - flere biografer spiller den hele natten og nogle også i
flere biografer...