call to undefined function: imagecreatefro~
Fra : Duca

Dato : 03-04-02 23:21

Hejsa!

Jeg er ved at lave en funktion der tager "original" billederne og laver dem
om til thumbnails, men jeg får ovenstående fejl når jeg eksekvere filen.
Jeg har læst mig frem til at man skal bruge GD (for at bruge funktionen
"imagecreatefromjpeg"), men denne er også installeret på serveren!

Nogle forslag

Mvh/På forhånd tak

Christoffer

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-04-02 13:44

"Duca" <ask@news.dk> skrev

> [...]
> Jeg har læst mig frem til at man skal bruge GD (for at bruge funktionen
> "imagecreatefromjpeg"), men denne er også installeret på serveren!

hvad siger en print phpinfo(); dig?

Kig efter --with-gd

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Duca

Dato : 06-04-02 22:40

Hej!

> hvad siger en print phpinfo(); dig?
>
> Kig efter --with-gd

Jeg har installeret gd1.8.4, libpng, zlib, jpeg-6b.
Når jeg compilere php gør jeg det med :
../configure --with-pgsql=/usr/local/pgsql --with-xpm-dir=/usr/X11R6/ --with-
gdbm=/usr/lib --with-gd=/usr --with-zlib-dir=/usr/lib --with-jpeg-dir=/usr/l
ib --enable-calendar --with-apache=/www/apache_1.3.22

og i "outputtet" står der :

checking for gdImageString16 in -lgd... yes
checking for gdImagePaletteCopy in -lgd... yes
checking for gdImageCreateFromPng in -lgd... yes
checking for gdImageCreateFromGif in -lgd... no
checking for gdImageGif in -lgd... no
checking for gdImageWBMP in -lgd... yes
####################################
### specielt nedenstående linie ############
checking for gdImageCreateFromJpeg in -lgd... yes
checking for gdImageCreateFromXpm in -lgd... yes
checking for gdImageCreateFromGd2 in -lgd... yes
checking for gdImageCreateTrueColor in -lgd... no
checking for gdImageSetTile in -lgd... yes
checking for gdImageSetBrush in -lgd... yes
checking for gdImageStringTTF in -lgd... yes
checking for gdImageStringFT in -lgd... yes
checking for gdImageStringFTEx in -lgd... no
checking for gdImageColorClosestHWB in -lgd... yes
checking for gdImageColorResolve in -lgd... yes
checking for gdImageGifCtx in -lgd... no

Så (selvfølgelig) make og make install
Genstart apache, men lige fedt hjælper det får stadig samme fejl "call to
undefined function: imagecreatefromjpeg"

Har du/I nogle forslag, jeg er ved at gi' op :(

Mvh

-Christoffer

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-04-02 17:44

"Duca" <ask@news.dk> skrev

> Så (selvfølgelig) make og make install

har du prøvet en "make clean" først?

> Genstart apache, men lige fedt hjælper det får stadig samme fejl "call to
> undefined function: imagecreatefromjpeg"
>
> Har du/I nogle forslag, jeg er ved at gi' op :(

test med nogle af de andre functioner, du kan benytte, bare for at se om
pakken med funktionerne er korrekt installeret. Se evt. om du har en
with-gd*.so liggende i dit phplib, min ligger i /usr/lib/php4/ - Jeg kan se
at jeg har en imagecreatefromjpeg i den fil, og jeg får en "wrong parameter
count", når jeg prøver at benytte den funktion tom, såee...

Sådan helt banalt, har du stavet funktionsnavnet korrekt?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Duca

Dato : 09-04-02 23:18

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:QG_r8.15418$iY5.661066@news010.worldonline.dk...

> har du prøvet en "make clean" først?

Yes, men uden held

> test med nogle af de andre functioner, du kan benytte, bare for at se om
> pakken med funktionerne er korrekt installeret.
De andre funktioner virker heller ikke :(

> [...]
parameter
> count", når jeg prøver at benytte den funktion tom, såee...
....kan jeg låne dit system :) ....

> Sådan helt banalt, har du stavet funktionsnavnet korrekt?
Du kan tro jeg har copy & paste mange gang fra php.org/manual for at være
helt sikker, det kunne jo være..... men nej!

Jeg har fået fat i en "tom" maskine, så nu prøver jeg helt fra bunden.
Vender tilbage her til gruppen når det er oppe at kører ;)

Men du skal have mange tak for hjælpen !

-Christoffer