Kattegrus
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-04-02 22:33

Hej,

I de sidste 2-3 uger har jeg forgæves søgt med lys og lygte efter det
kattegrus vi plejer at købe i Fakta. Det lader til at de ikke har det mere.
Samtidigt har jeg lagt mærke til at andre dyrehandler og supermarkedskæder
er stoppe med at forhandle det.

Jeg har ellers normalt købt det hvide klumpende grovkornede kattegrus. Det
eneste jeg ser ud til at kunne få fat I er noget mørkt kattegrus, der virker
ad pommerns til i forhold til det gamle fordi det er lang mere porøst. Det
har medført flere lugtgener end tidligere og er _ret_ irriterende...

Er der nogen, der ved hvad der er grunden til at man åbenbart ikke kan få
det andet grus mere - eller nogen der ved hvor i København jeg kan opdrive
det? Jeg har forsøgt i et par dyrehandler (der har noget grus til 3x
normalpris men som er _dårligt_) og Fakta, Kvickly, Iso, Aldi og Netto...

Hilsner,

Tony Lorentzen

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-04-02 07:16

Faktas er virkelig godt til prisen. 20kg BioKat eller SuperCarino er
også godt, hvis du ikke vil over til kompaktgrus.
mvh Camilla

Fra : Ninett Green

Dato : 04-04-02 12:57

Vores Kvickly har noget "grus" der er fremstillet af træpiller. Det er
dobbelt så dyrt som normalt lavprisgrus, men til gengæld er det helt
fantastisk. Det tager enhver form for lugt (5 katte!) og efter brug kan det
smides på kompostbeholderen. Det kan også holde op til flere dage, afhængigt
af, hvor meget kattene render ude, f.eks. om sommeren bruger vi maks. 2
poser grus, men om vinteren behøver vi ikke skifter bakkerne mere end 2-3
gange om ugen.
Kærligst Ninett

Fra : Bente Jepsen

Dato : 04-04-02 19:09

Ja, vi har også manglet Faktas hvide grus. Det mørke synes jeg
ikke er så dårligt endda, men det suger knap så godt, så selv om
der er meget grus i kassen bliver der ikke så let "flydere", det
har mere en tendens til at lægge sig på bunden, men til gengæld
er det ikke så leret som det hvide, når det ligger på bunden,
eller som vores ynder at placere det, i hjørnerne.

Jeg tror måske det kan være fordi det støver for meget, for
selv om vi har været glade for det, så støver det ad h...... til.
Og det er måske en sundhedsrisiko.

Venlig hilsen
Bente

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 04-04-02 18:09

> I de sidste 2-3 uger har jeg forgæves søgt med lys og lygte efter det
> kattegrus vi plejer at købe i Fakta. Det lader til at de ikke har det
mere.

Jeg har samme problem.. vi plejer også at have det fra Fakta... nu er der
kun at vælge imellem noget der støver eller noget der støver!

Så fremover bliver vi nok nødt til at tage på storhandel i Frederikshavn hos
dyrehandlen.. ØV.. for vi har ikke nogen bil!

Vi har henholdsvis Fakta, superbedst, superbrugsen, aldi her i byen.. er der
nogen har gode erfaringer ang. deres kattegrus?

Mvh Mette

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-04-02 19:36

Hej Mette
Vi bruger det hvide klumpende kattegrus fra SuperBest til vores 6 katte. Det er
ganske udmærket, men støver dog en smule, så man skal lige hælde lidt
forsigtigt.
Hilsen Dorthe ( - og misserne der nyder den ekstra kattebakke de har fået, fordi
vi i et par uger har en ekstra "pensionær" ).

Mette Frederiksen skriver:

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-02 20:04

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> [...]
> Hilsen Dorthe ( - og misserne der nyder den ekstra kattebakke de har fået, fordi
> vi i et par uger har en ekstra "pensionær" ).

Hmm, hvad hedder det kattegrus ??
For der er også en suberbest her i byen og jeg nægter ganske enkelt at
bruge amigo..*ggrrr*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 05-04-02 07:03

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> Hmm, hvad hedder det kattegrus ??
> For der er også en suberbest her i byen og jeg nægter ganske enkelt at
> bruge amigo..*ggrrr*

Hej Henrik

Hvorfor vil du ikke bruge Amigo? Det var ellers det (fra Aldi) jeg ville
til at anbefale. Det hedder forresten ikke Amigo mere, nu hedder det
Ko-Kra, ligesom Aldis rædselsfulde billige kattemad, men altså, gruset
synes jeg er fint. Jeg bruger en pose om ugen til Phumba og Jack og det
holder fint. (Bøv er "gammeldags" - han vil kun bruge Føtex'
ikke-klumpende røde grus)

Men det der fra Fakta. Det skulle man måske prøve når det kommer igen?
Hvad koster det?

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-04-02 10:43

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> [...]
> synes jeg er fint. Jeg bruger en pose om ugen til Phumba og Jack og det
> holder fint. (Bøv er "gammeldags" - han vil kun bruge Føtex'

Jeg har kun hørt dårligt om det, nemlig at det støver meget, at
indholdet samler sig i bunden og at der er lugtgener med det..

hehe kender det med vaner hos katte *gg*

> Men det der fra Fakta. Det skulle man måske prøve når det kommer igen?
> Hvad koster det?

Det skulle du gøre, det samler det våde i en klump øverst så den lige
kan fjernes, ok det støver en smule men ikke slemt.. Og der er ikke de
store lugtgener med det.. Og det koster 24 kr ca, og jeg bruger 1 pose
ca pr måned til Melissa..

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-04-02 19:34

Hm...det hedder vist bare Hvidt Klumpende Kattegrus.
Dorthe

Henrik Pedersen skriver:

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-04-02 19:44

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> Hm...det hedder vist bare Hvidt Klumpende Kattegrus.
> Dorthe

oki, tak for det, så vil jeg dabbe i superbest og lede..
Så må jeg jo se hvad damen så siger til det..*gg*

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-04-02 20:57

Det kommer i en orange pose med en hvid mis udenpå *smil*
Dorthe

Henrik Pedersen skriver:

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 04-04-02 18:53

Hej alle.

Jeg har mailet med det firma, der leverer fakta's hvide klumpende kattegrus,
og der godt nyt. Pga kraftigt regnvejr, kunne deres leverandør ikke få
kattegruset frem, men de fortæller at gruset skulle være tilbage i Fakta
igen i maj måned, så vi holde pinen ud så længe.

mvh
Askov's Maine Coon
Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a8fse1$2uoe$1@news.cybercity.dk...

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 05-04-02 19:38

de fortæller at gruset skulle være tilbage i Fakta
> igen i maj måned, så vi holde pinen ud så længe.

Det var dejligt!

For det vi bruger lige nu støver forfærdelig meget... og jeg tror absolut
ikke at det er sundt for katte at indånde alt det støv... Og vi kan jo ikke
give ham støvmaske på! *G*

Jeg glæder mig til Maj måned! *S*

Mette